Ya Allah, jauhkan la aku dari lelaki jenis ini.. Amin..
Nak dijadikan cerita.. Ni kisah seorang kenalan aku. Dia ni anak orang kaya. Bapak dia ada restoran. Kat semenanjung, kat luar semenanjung pun ada. Ada la beberapa branch. Dia ni pun ada bisnes sendiri. Butik pengantin etc..
Aku namakan dia sebagai MB (mat bergaya)
Laki dia ni budak datang dari hulu. Tapi bukan hulu tembeling. Tapi hulu temberang.Muka dia.. boleh blah la. Hensem.. putih bersih. Arrghh.. lupakan saja rupa dia itu.
Dia ni malas keje. Nak keje yang meletop saja. Taknak keje biasa². Lepas tu dia berenti. Sebab tak dapat target. Lupakan pasal target.
Kereta dia.. Nak yang ada AP saja. Taknak pakai kereta tanpa AP cam keta aku. Eh.. sapa kata keta aku takde AP? Aku pakai ferrari tau.. Tapi ferrari aku ada lambang P senget kat muncung dia. Ehehee.. Sendiri tau la kan.. aku pakai keta apa. Gunalah ikut kemampuan..
Ni kisah kereta. Ada sorang kawan aku tu.. dia tak mampu nak bayar BMW dia. SO, dia suruh la si MB ni pakai. Sambung je bayar.
Wah.. bergaya sungguh la si MB ni pakai BM. Ke hulu ke hilir.. Tapi tak sapa tau.. Ansuran, minyak.. duit poket.. semua bini tanggung. (Sekarang dah tau bukan?)
Lepas tu pulak, dia keje tolong kat restoran bapak mentua dia. Amboii.. Bukan main lagi dia. Berlagak macam bos. Pantang nampak staf takde kerja. Laju saja dia mengherdik. Baik² weh.. kang indon² tu santau ko.. Padan muka.!
Ha, pastu BM dia tu.. dia tak mampu bayar. Nama tak tukar lagi tu. Masih nama kawan aku tu. So, dia taknak la nama dia buruk kat bank. Dia pun suruh la MB ni lego je kat orang lain. Yelah kan.. Sementara ada orang nakkan keta tu.
Masih dengan berlagaknya.. Masih tak sedar diri. Dia nakkan pulak duit insurance kereta yang masih berbaki 6 bulan lagi tu. Adeh! Memang bongak bin bongok punya lelaki.
Ha, hambik ko sekarang. Takde keta.. tumpang je kereta bini ko tu.Aku namakan dia sebagai MB (mat bergaya)
Laki dia ni budak datang dari hulu. Tapi bukan hulu tembeling. Tapi hulu temberang.Muka dia.. boleh blah la. Hensem.. putih bersih. Arrghh.. lupakan saja rupa dia itu.
Dia ni malas keje. Nak keje yang meletop saja. Taknak keje biasa². Lepas tu dia berenti. Sebab tak dapat target. Lupakan pasal target.
Kereta dia.. Nak yang ada AP saja. Taknak pakai kereta tanpa AP cam keta aku. Eh.. sapa kata keta aku takde AP? Aku pakai ferrari tau.. Tapi ferrari aku ada lambang P senget kat muncung dia. Ehehee.. Sendiri tau la kan.. aku pakai keta apa. Gunalah ikut kemampuan..
Ni kisah kereta. Ada sorang kawan aku tu.. dia tak mampu nak bayar BMW dia. SO, dia suruh la si MB ni pakai. Sambung je bayar.
Wah.. bergaya sungguh la si MB ni pakai BM. Ke hulu ke hilir.. Tapi tak sapa tau.. Ansuran, minyak.. duit poket.. semua bini tanggung. (Sekarang dah tau bukan?)
Lepas tu pulak, dia keje tolong kat restoran bapak mentua dia. Amboii.. Bukan main lagi dia. Berlagak macam bos. Pantang nampak staf takde kerja. Laju saja dia mengherdik. Baik² weh.. kang indon² tu santau ko.. Padan muka.!
Ha, pastu BM dia tu.. dia tak mampu bayar. Nama tak tukar lagi tu. Masih nama kawan aku tu. So, dia taknak la nama dia buruk kat bank. Dia pun suruh la MB ni lego je kat orang lain. Yelah kan.. Sementara ada orang nakkan keta tu.
Masih dengan berlagaknya.. Masih tak sedar diri. Dia nakkan pulak duit insurance kereta yang masih berbaki 6 bulan lagi tu. Adeh! Memang bongak bin bongok punya lelaki.
Tu.. masih berlagak lagi tuh..
Eii.. nyampah betul la!





