KAWAN²

Monday, July 9, 2012

Stress aku stress.

Sangat tak best bila Blackberry buat hal.

Gara2 Facebook takleh update newsfeed. Cabut battery.

Trus keluar JVM error 517.

On off BB doplohpat kali tetap keluar error yang sama. Sampai la harini. BB aku simpan dalam envelop, letak dalam beg.

Tadi pegi Celcom BBK. Tak boleh buat katanya kalau Software problem. Okey fine.

Dapat sms dari member.

"Weh, leceh betul la nak bgtau apa2 kat ko kena sms".

Now aku lagi stress.

(carutan di sini)

Bye.


Friday, July 6, 2012

Selamat Hari Jumaat.

Bukan sekali dua kali dapat email camni.


Apa ke banyak sangat ke duit dorang ni sampai nak derma kat aku? Merepek bukan? Ko nampak tu Pound tu Pound. Juta pulak tu. Cuba korang convertkan kat duit Malaysia. Berapa jumlahnya?

Ha, lepas korang dah tau jumlahnya.

Email aku kat ---> cikpinky@yahoo.com

Bagitau aku, apa korang nak.

Nanti aku belikan.

Aku nak beli sebijik Lamborghini kaler itam.

Pangggg!! suka sangat verangan.




Thursday, July 5, 2012

Yang ni takde jual secara Online.

Okey, adalah jeles bila tengok Jules dok asik post entry kat blog. Aku ni, dah berkurun zaman tak update blog. Kejadah punya pemalas kan. Dasar ular sawa, lepas makan trus rasa mengantuk nak tidur.

Ha, tengok. Baru aku nak memblog, bos dah masuk. Okey, save to draft.

Aku ni kan, macam kena serang penyakit shopping online. Sejak2 officemate aku tanya, "kak, akak tak suka pakai minyak wangi ke?" Eh, minyak wangi aku tak cukup wangi ke apa ni? Padahal penat dah aku sembur. Pat lima kali jugak la pisst..pisstt.. bunyiknya.

Terus la aku tengok parfume kat online. Satu aku pesan, kena baca hati² details yang seller tu letak. Jangan gelojoh sebab nak murah. Jangan terbeli yang fake. Kang rugi je. Aku ni dari dulu memang jarang beli parfume. Harapkan orang bagi/belikan je. Dasar KEDE.

La ni tiba² aku rasa nak buat koleksi miniature pulak. Nak buat koleksi yang besar² tak berapa nak mampu rasanya. Yelah kan, kalau beli sebotol yang besar, boleh dapat 3 jenis minis berbeza nama. Bijak di sana. (KEDE di sini). Tapi kan, beli online memang murah. Itu pengalaman aku la.

Dari satu seller ke satu seller. Mula² beli memang harga agak berbeza. Sikit mahal. Sebab gelupur tak sabar nak order. Jakun itu kekdahnya. Tak menyabor la kan? Tulah, kalau nak beli sesuatu, kena lah sabar. Bezakan harga. Yang penting, baca keterangan. Jangan lepas dapat nanti menyesal. "Laa.. ingat ori" Padahal silap sendiri, takmo baca betul².

Satu lagi, kalau diri tu tak penyabar, jangan order barang under 'pre order'. Biasanya barang camni kena ambik masa 1-2 minggu untuk sampai ke tangan kita. (Bergantung kepada jenis barang ye). Kalau kesabaran cukup di dada, sila la order. Aku tergolong antara insan yang kurang kesabaran.

Ni la hasil tangkapan aku secara Online. Kecuali yang Dkny itam dgn cokelat tu. Itu pemberian anak sedara aku birthday tahun lepas. Eh, ke tahun sebelum tu. Sampai sekarang masih ada lagi. Aku penjimat bukan? Paling aku so in looovee, dengan Eternity yang kaler kuning tu. Best! Yang Dkny merah atas kotak tu, freegift. Seller ni sapa follow blog dia, bila kita beli.. Dia bagi kita freegift. Best kan?

Kalau ada korang nak tolong tambah koleksi aku, aku amat alu²kan.


Yang ni pulak, takde jual kat Online. Ni rezeki dari Allah. Sasha, cucuku sayang.

Psstt.. Ada satu lagi barang. Aku masih tunggu barang sampai. Yang tu, aku akan story next entry. Bunyi jakun kedengaran di sini.


Saturday, June 16, 2012

Test.

Testing.

Lupa macaman nak memblog pakai BB.

Faktor usia.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Tuesday, May 22, 2012

Purple Kaler


Okey, now aku on the way ke JB. Sementara mata belum layu, baik aku memblog. Pegi dengan bos, so paham2 je la kan. Kurang berkata2. *bunyi cengkerik*

Sedia maklum, aku ni kalau nak attend wedding.. Pasti aku nak pakai baju baru. Kalau dulu chiffon jadi pilihan, now lace mencuri perhatian.

Yesss. I loooveee lacey.

Bermula la episod pencarian. Niat di hati nak pakai kaler cokelat pekat. Sebab majlis waktu malam, so kaler gelap adalah pilihan tepat.

Selalunya, apa yang kita cari memang jarang kita jumpa. Kaler cokelat ada, tapi material satin untuk lining tu aku tak suka.

Walaupun aku ni suka yang simple, tapi aku lebih menitik beratkan material. Memudahkan tailor sebenarnya. Win-win situation orang kata.

Pilih punya pilih, ada satu kaler, memukau pandangan mata. Bukan mata saya, tapi mata my sister.

Purple Kaler!

Bila digabungkan dengan lining dia, lawa rupanya. Tidak kusangka. Duduk diam seketika. Confius melanda. Berfikir nak pilih mana satu kaler. Cokelat ke, purple ke.

So, inilah dia pilihan saya.



Purple Kaler.


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Friday, May 18, 2012

Aku xde Iphone, so takde instagram.

Suka betul aku tengok bila orang post gambar² dia kat instagram. Comel je rasanya. Nak follow, takleh. Sebab aku takde iphone. Headphone pun aku takde. Lagilah iphone..

Okey, baru² ni adik aku bagitau aku. Kat blackberry ada satu application lebih kurang macam Instagram. My PicStory namanya.

Aku pun cepat² la download. Cuba² guna application tu. Kemaruk buat tu je time cuti minggu lepas. Duduk diam kat hall, layan bendalah tu.

Ni adalah hasil My PicStory aku yang pertama.

Sapa lagi, kalau bukan Sasha.. Cucu aku tu. Dia je la jadi mangsa aku kalau bab² edit gambar ni.

Nak letak letak pic aku kang.. Korang kata aku syok sendiri pulak kan..

Okey, sapa yang belum download tu, sila la download ye.

Pastu followlah saya, Pinky Nonie.


Thursday, May 10, 2012

3 LUPA

Kat kedai kan, harga minyak petrol aku rasa amatlah mahal. Harga minyak dalam botol mineral water size kecika pun dah dekat dua ringgit. Saiz besar pulak dekat empat ringgit.

Okey, aku bukan isi minyak guna botol ye. Tapi mak aku yang hari2 merempit. Hari2 pasti pegi kedai. "Nak cari surat kabar" katanya.

So, untuk lebih jimat, mak aku biasanya beli minyak guna tong. Satu tong dalam 5 liter. Boleh pakai 2 minggu (agaknya).

Kemarin, mak aku suruh aku beli minyak. Tong ada kat tepi pintu katanya. Okey, dah sampai separuh jalan, aku baru ingat. Lupa bawak tong. LUPA 1.

Semalam, sebelum aku keluar, mak aku hulur tong tu kat aku. Takut aku lupa. Ingat nak isi minyak time balik. Sbb taknak simpan minyak dalam kereta kalau isi pagi. Dah sampai rumah, tengok mak aku depan pintu.. Baru aku teringat aku tak isi minyak. LUPA 2.

Mak aku tanya, mana minyaknya? Aku kata LUPA. Mak aku ingat aku gurau2. Sebab aku suka cakap main2 dgn dia. Kebetulan malam aku nak keluar kejap. Nak pegi jumpa cucu. lepas makan, rushing balik rumah, sebab nak tengok Mahabbah.

Dalam kereta, borak punya borak.. Tau2 dah sampai rumah. Lupa lagi nak berenti isi tong minyak tu. LUPA 3.

Harini, cepat2 salam mak aku.. Cepat2 keluar. Sebelum dia tanya lagi.

Eh, jap. Mak aku kol.

Mak: hello, ko lupa lagi kan?
Aku: (ketawa) petang ni mak. kompom.

Haisshh.. Ni sebab kerap minum air ada semut la aku rasa.

Ataupun, FAKTOR USIA? Renung2kan.


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Wednesday, May 2, 2012

Ferrari Aku Menjerit

Aku kan paling tak suka kalau bos aku naik kereta aku. Aku naik kereta dia takpe. Itu lain cerita.

Haritu aku anta dia ambik kereta kat workshop. Dari masuk sampai la ke destinasi. Komplen tak henti2. Time bawak dia tu lah brake bunyi, tayar bunyi, aircond belt menjerit macam kena cekik. Makin menjadi2 la komplennya. Rasa macam nak maki. Boleh?

Tak boleh kot. Maki dalam hati, itu sukahati. Berapa kati maki, terpulang pada diri. Tak baik tau memaki, nanti hati mati.

Harini, bos pinjam kereta pegi kejap. Aku malas nak tanya pegi mana. Bagi kunci, terus dia pergi. Selang sejam, dia kol tanya kenapa kereta ada bunyi.

Aku bagitau la apa nak buat. Ferrari aku tu memang ada bunyi kalau on aircond. Menjerit2 macam kena cekik. Dia kata semua orang pandang dia. Dia malu katanya. Apa dia buat, dia angkat tangan je kat sapa yang pandang2 dia.

Aku tak nak kata apa, aku jawab je;

"Kereta saya plat BHK, bukan BLK".

Ha kau, short and sweet kan?


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.