KAWAN²

Tuesday, July 30, 2013

Rindu Tak Terucap.

Lepas sahur, susah pulak nak tidur balik. Tulah, sapa suruh sahur makan mee rebus? Okey, baru sekali sahur makan berat² tau. Tiap hari aku makan biskut cicah milo.

Patutla makin longgar seluar baju..

Sebenarnya, aku tengah rindukan kota suci. Rindu sangat². Terbayang² saat pertama aku melihat kaabah depan mata. Subhanallah, satu perasaan yang tak dapat nak diluahkan. Cuma air mata yang mengalir dengan tiba².

Rindu nak berjalan kaki dari hotel ke masjid untuk solat fardhu. Rindu nak dengar suara azan. Rindu nak dengan alunan suara imam masjid. (Sebak).

Rindu nak naik van yang pintu takleh nak tutup rapat utk ke tanai'm utk buat niat umrah. Rindu nak bebel² kat driver van yang suka isi penuhkan van jadi mcm sardin.

Rindu nak buat tawaf, buat sai'e. Indahnya dapat sampaikan doa yang kalian kirimkan haritu.

Rindu nak minum air zamzam yang subhanallah sedapnya rasa. Sedap je lalu kat tekak ni bila ditelan.

Banyak betul perkara yang aku rindui kat sana. Tak boleh nak cerita semua. Sebab semuanya indah. Terlalu banyak rindu nak aku ceritakan kat sini.

Satu benda aku nak bagitau, aku memang tak ingat satu benda pun pasal kerja, sewaktu aku kat sini. Memang totally lupa pasal stress kerja.

Memang betul orang kata, sekali kita pergi.. kita akan rindu untuk ke sana lagi.

Rindunya..

Insha Allah, ada rezeki.. lepas kawin aku nak ke sana lagi. Kali ni dengan mahram aku, Sayang.

Doakan aku ye.

Ish, sebak pulak.


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

2 comments:

Karbon Kopie said...

aku pun selalu dgr org ckp rindu kat mekah.. aku ni bile la rezeki ke sana, duduk dekat dah. doakan aku juge kakak.

عبده العمراوى said...



شركة تنظيف خزانات بالدمام
شركة تنظيف خزانات بعنك