KAWAN²

Wednesday, April 23, 2014

Tema Kahwin


Okey, kalau korang tengok kat sidebar blog ni.. Tinggal Satu Bulan, Satu Minggu dan Dua Hari aku nak kahwin. Kalau dulu selak kalendar, 4 kali selak. Sekarang, Eh, sekali selak je. Dah nak jadi bini orang dah aku ni. La haii..

Itu tandanya, tarikh makin dekat. Pejam celik, pejam celik. Isnin... Pastu dah Jumaat lagi. Korang perasan tak? Hari2 makin cepat berlalu? Ke, aku sorang je yang perasan?

So far, persiapan kahwin aku so good. Alhamdulillah. Baju nikah dah siap.Cuma belum siap jahit manik. Sampai naik demam2 aku menjahit. Mampu? Dia punya sakit kepala.. Tangkap ke mata tau. Macam kena serang migrain. Tulah, orang jarang pegang jarum benang, sekali menjahit.. Terus demam terkejut.

Baju bersanding dah siap. Tapi belum sampai ke tangan aku. Nak kena patch lace kat lengan, nak jait manik sikit. Menjahit ni di bawah pantauan adik aku. Sebab dia ni mmg arif bab2 jahit menjahit ni. Kalau nak ikutkan aku, memang manjang la tak sesuai manik dengan labuci kat baju tu. Kahkahkah! aku pandai bab tekan2 keypad hp je.. Okey, tipu. 

Disebabkan sekarang masih kurang sihat sebab asik menjahit manik, aku alihkan pandangan aku kat bunga telur. Bunga telur tu aku beli siap. Nak pintal2 buat bunga sendiri.. MEMANG TIDAK. Sebab tangan aku terlampau la tak kreatif.

Bunga telur tu aku tukar sikit rupa dia. Kain net untuk isi telur tu aku ganti dengan cengkerang (iye kot namanya). Sebab nak nampak grand sikit. Biar murah, tapi nampak grand gituh. 

Belanja sikit gambar. Yang bulat silver tu la aku panggil cengkerang.

Kalau orang tanya tema kaler kawin aku.. Aku jawab. Hantam saja.

Bagi aku, apa aku tengok cantik, aku pilih. Kalau nak ada specific kaler tema, agak susah nak sesuaikan dengan satu sama lain. So, apa aku rasa cantik. Itu yang aku pilih. Senang je kan? Bunga kaler gold, tak semestinya baju kaler gold ye. Jangan silap teka. Nanti kena denda. Kalau korang nak datang pakai kaler gold, silakan. Aku tak marah. Tapi..

Jangan pakai kaler ijau. 

Nanti sapa pengantin? 

aku ke engkau?. 
Okey, baju bersanding aku KALER HIJAU.  




3 comments:

FARYN said...

ok..aku nak pakai ijau.. hahaaa

Karbon Kopie said...

aku ingat ko kawen bln 5.. sob sob.. tak dpt pegi la...

JUNAIDI said...

Syukur alhamdulillah saya ucapkan kepada ALLAH karna atas kehendaknya melalui MBAH RAWA GUMPALA saya sekaran sudah bisa buka toko sendiri dan bahkan saya berencana ingin membangun hotel dan itu semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya tidak pernah menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini,atas bantuan MBAH RAWA GUMPALA yang telah memberikan nomor selama 3x putaran dan alhamdulillah itu semuanya tembus bahkan beliau juga membantu saya dengan dana ghaib dan itu juga benar benar terbukti,MBAH RAWA GUMPALA juga menawarkan minyak penarik kepada saya dan katanya minyak ini bisa digunakan untuk berbagai jenis keperluan dan baru kali ini saya temukan paranormal yang bisa dipercaya,,bagi teman teman yang ingin dibantu untuk dikasi nomor yang benar benar terbukti tembus atau dana ghaib dan kepengen ingin membeli minyak penarik silahkan hubungi MBAH RAWA GUMPALA di 085316106111 ini benar benar terbukti nyata karna saya sendiri yang sudah membuktikannya.BUKA BLO DANA GHAIB MBAH RAWA GUMPALA