KAWAN²

Saturday, September 17, 2011

Geram aku geram

Aku geram dengan cashier kat pasaraya dekat rumah aku. Tak tau langsung nak respect customer.

Arini aku pg beli beras. Sekali aku angkat letak dalam kereta, berterabur beras tu kat seat. Rupanya dah berlobang plastik beras tu. Bukan satu, tapi dua2 beg tu.

Dua2 beg Okaaaayy?

Dengan troli yang alignment dah lari, aku sorong balik troli tu ke kanan ke kiri. Macam troli minum todi.

Nyonya mak tokey pasaraya (agaknya) dah aku impom. Dia okey je. Satu hal lagi, beras 10 kilo dah takde. Yang ada packing 5 kilo. Aku amik 4 beg. So, ada beza harga kat situ.

Kaunter tempat aku bayar tadi dah tutup. Aku pegi la kaunter sebelah. Aku impom la kisah tadi tu. Sebenarnya aku nak bayar beza harga. Tu je. Aku paham la kan, tadi aku bayar kat kaunter lain.. Ni kaunter lain. So pasti akan ada mslh sikit kalau nak bayar kat kaunter yg berbeza. Itu aku tau tu.

Masalahnya, sorang staff kat kaunter dengan muka mengantuk langsung xde inisiatif nak bantu aku. Langsung tak bangun nak tengok apa isi troli aku tu. Dia bagi alasan, tadi bayar kaunter lain. Kaunter tu tutup, staff ada hal.

Wtf.

Abis tu aku nak kena tunggu staff tu selesai hal dia ke? Aku dah mula bengang dengan sikap malas dia. Berat bontot. Haishhh.. Aku dah angin dah. Macam ni ke cara layan customer? Masih buat muka malas mengantuk dengan bontot melekat kat kerusi. Memang cilaka okey?

Time ni suara aku dah agak kuat..

Aku pegi kat kaunter satu lagi. Staff tu kensel amount yg td aku bayar, scan baru 4 beg beras ni. Habis cerita.

Senang je kan.. Bukan susah pun..

Sambil berlalu pergi aku berkata..

"Bontot tu berat sangat kot.."

Sabar nonie sabar..




Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

2 comments:

lavidalabelle said...

sangat cilake itu cashier. cis

Anonymous said...

hehehe..