KAWAN²

Wednesday, October 19, 2011

Rezeki Jangan Ditolak..

Mak aku sangatlah excited bila dapat surat jemputan dari Adun tempat aku. Surat jemputan untuk shopping okeh? Cuma warga emas je yang dapat jemputan nih ie; 60 tahun ke atas. Jadiknya, mak n ayah aku dua2 dapat. Sorang RM100.

Akulah sebenarnya yang excited lebih. RM200 tu kira banyak la kan? Sapa nak kasik? Menurut dari kenyataan pejabat Adun tu, itu adalah duit hasil jualan pasir. Dikongsi bersama rakyat.

Malas nak cerita lebih lanjut. Janji, shopping! Walaupun kat Econsave je.. Yang penting, tak payah bayar.

Macam2 la gelagat warga tua shopping. Bagi yang bawak anak tu takde masalah. Masing2 pegang hp kira jumlah barang yang dah dorang ambik. Mak aku? Dia ada anak dia ni. Yang sangat bijak bershopping. Eh, aku kan takyah kira2. Main agak je. Mcm poyo sgt la kan nak pegang hp sambil kira. No. So not me.

Last2 sampai kaunter, barang yang aku ambik semua berjumlah..

RM199.80. Bijak bukan?

Ni muka 2 orang yang nak shopping. Mak dan anak yang over excited!

"Errrmm.. Mak nak ambik apa tadi mak?" Ambik je.. Xyah bayar.




Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

2 comments:

TiNiE said...

fuyyooo...
best beb!

karbon kopie said...

betul kakak..sape nak bg 2rat. best best best..