KAWAN²

Wednesday, June 9, 2010

Ni yang dinamakan gila tahap kedaung..


Betul la orang selalu kata. Sebelum buat apa² tindakan.. sila usul periksa dulu. Jangan ikut sukahati mak bapak ko nak maki sesuka hati ye.. (sori la kalau dorang dah takde..)

Bukan aku tau pun.

Orang cakap.. Alah mak lain².. Sebab tu perangai manusia ni ada macam²..

Itu aku ingat selalu.

Kemarin.. ada satu panggilan henfon aku terima.

Err.. sebelum tu.. nak aku bgtau kat sini.. Aku ni ada la terlibat dengan aktiviti jual beli rumah. (kang kalau aku tak bgtau awal².. ada yang pening baca citer ni kan..)

Kalau ada rumah nak dijual.. Kitorang akan buat iklan berupa poster dan ditampal kat mana². Kat pokok.. kat traffic lite and etc..

So, sesapa yang berminat.. dorang akan kol tanya alamat rumah and detail pasal rumah tu. Dan kitorang akan sms alamat rumah tu. Kalau berminat.. kol balik.. kalau tak.. lantak ko.

Ada la sorang minah ni.. Aku rasa dia ni indon la. Rasa je..

Dia kol henfon.

Minah senget : hello! ni siti kan? (pala otak dia..)

Aku : bukan.. nak tanya rumah yang mana ni?

Minah senget : hei perempuan! lu mau kacau saya punya suami kan? perempuan gatal la lu! Saya ada tengok lu punya sms dalam suami saya punya henfon! Itu apa! ha! mau kacau suami saya kan!

Aku : heh.. sapa ni? (masih lembut lagi).. sambil tu aku terangkan sapa aku..

Dia masih tak percaya lagi. Dia kata suami dia tu driver lori. Tak mampu nak beli rumah.

Paling tak boleh tahan, alamat rumah yg aku sms kat laki dia tu.. dia ingat tempat aku nak jumpa suami dia.

Bodoh kan?

Dia kata lagi.. Nanti kalau laki dia balik.. dia nak bunuh laki dia sebab curang dengan dia..

Lantak la..

Ko nak bunuh.. bunuh je la.. Laki ko.. Ada aku kesah?

Bukan laki aku pun kan?

Sampai ke saat ni aku masih terasa lucu.

Ada jugak manusia perangai macam ni.



9 comments:

.ieLah. said...

esok lusa ada kes bini bunuh laki..aku carik ko dulu kak..ayyokkk

alladiin said...

lain kali ye kan je, baru ada momentum... sb bila cerita yg betul pun dia masih tak percaya gak...

Mohd Fakhrurazi Jamaludin said...

ish cam berderau darah aku.buatnya dia bunuh betul-betul ker...mau kena siasat kau.xpe jangan delete entri nie jadikan bahan bukti.hoho.

i.am.belle said...

haha ko dah buat pompuan tu meroyannnn

eik takut xD

wansu said...

mental laa bini dia nih...sib baik dia ckp nak bunuh laki dia...kalo nak bunuh ko pinkiss..haruuu...nauzubillahh

EraNaZeErA.. said...

haha.. lawakla.. tp tul gak.. kata bro ashri tu... iye kan je... pastu compem dia bunuh laki dia...hehee...

pinkiss said...

ielah:
errr.. kim salam kat yayang ye.

alladiin:
nanti la. wa tgu dia kol lagi. wa ngaku kat dia.

mfj:
ko kopipes entry ni ye. mana tau kot² pape terjadi kat aku.

belle:
tulah. tak pasal² aku punca meroyan dia tu.

wansu:
adess.. tak0t ar camni.

era:
ha iyekan. pastu.. sorang umat mati kat dunia ni. ehehe..

masrur said...

ntah hape2 je pmpn tuh!

mimizuzuhaha said...

haha lawak.
pasni stand by depan tv. tgk berita mana tau ada kes laki dibunuh bini sbb org ketiga.