KAWAN²

Monday, March 12, 2012

SakaiSale

Aku kan, kalau terdengar je ada sale.. lutut aku terus gigil. Terus rasa gemuruh. Benci dengan perasaan ni. Rasa nak gi rehab centre. Serius ni.

Aritu ada sorang kawan dia bbm aku. Ada warehouse sale Charles & Keith katanya. Siap bagi alamat dengan details.

Apa aku buat, abis keje ari jumaat.. Aku terus memecut ke Subang. Padahal aku tau, aku cuma ada masa sikit je since sales tu tutup pada 7.45 for that day. Aku gamble nasib je. Kalau aku sampai sana dah tutup.. At least aku tau tempat tu kat mana. So, i don't have any problem to find the place for the next day. Boleh?

Alhamdulillah, aku sempat masuk sale tu. Walaupun masa adalah sangat terhad.

Dan..

Kasut adalah sangaaatttttt banyaaakkkkk! Bingung aku nak pilih. Lagipun sorang² je kan. Macam orang bodoh pun ada. Kahkah! Banyak la aku punya bodoh. Tapi memang pun. Ko bayangkan lah, aku gi warehouse sale sorang². Ada ke dibuat dek orang lain?

Itulah namanya sakai sale. (akulah tu)

Pilih punya pilih, tak terpilih. Banyak sangat kasut. Tak tau nak pilih mana satu. Yang heel, yang wedjes, yang sandal yang pump. Haishh..

Last² dapat yang ni. Atleast dapat sepasang kalau esok tak dapat pegi. Esok???


Ye, Sabtu kami datang. Kami adalah aku dan adik aku. Kan ke aku dah janji nak belikan dia kasut selepas dia dapat 3.95 pointer kat exam dia tu..

Masak seawal 9 pagi. Mak aku pun rasa pelik. Kami siap bagitau..

"Mak takleh ikut. Orang ramai sangat. Takde tempat nak duduk. Kitorang nak pilih kasut lama².."

Mak aku pun paham. Sebab dia tak tahan menunggu. Sedangkan kat Jakel yang sejuk mejuk pun dia tak larat tunggu aku pilih kain, ini kan pula warehouse sale.

Orang punya la ramai. Kena beratur tunggu nak masuk. Pastu dia lepaskan 5 row by 5 row. Adik aku dah siap bgtau. Dia nak asak je nanti. Walaupun row kami belum sampai, adik aku berjaya memboloskan diri masuk. Eh, dia lagi teruk dari aku kan?

Kami pun berpecah. Masing² dengan beg yang dibekalkan. Dia dengan taste dia. Aku dengan taste aku. Dia more to high heel. Aku kadang² rasa dia tu sebenarnya adik Kim Kardashian. Suka bebenor dengan heel. Takat 3inci dia tak main uolsss.. Rendah katanya.

Aku pulak, more to flat shoe. Sekarang ni dah tua², tak larat pakai heel. Sakit tulang belakang aku ni hah. Kalau wedges, boleh adjust lagik. Dulu aku keja naik bas turun bas kat shah alam sana. Boleh je pakai heel. Nak naik jejantas turun jejantas. Takde hal pun pakai heel kauuuu...

Lepas tah berapa lama pilih, kami pun sepakat untuk keluar. Dah kepenatan, haus lapar semua ada uolss.. kaki ni dah naik kejung. Padahal aku pakai kasut flat je. (mgkn faktor usia).

Kami pun menuju ke The Summit. Makannnnn... Membelasah steambot kat Johnny's. Gambar makanan tiada. Lupa nak snap dek kerana lapar teramat sangat.

Balik² rumah je. Mak aku ada tengah lepak kat hall.

"Mana mak punya?"

Nasib baik belikan dia sandal sepasang.

Lega hati dia.

Yang tinggi tu kasut adik aku. Aku punya yang rendah² je. Orang tua takleh pakai heels dah.

Malam tido separuh lena separuh tak lena. Yang lena tu sebab dah beli kasut. Yang tak lena tu sebab kaki sakit.

Padan muka.


No comments: