KAWAN²

Tuesday, February 14, 2012

Seekor Kancil Kelabu.

Hey dolls,

News update:
Bapak aku ✗ kena admit. Now, kat rumah. Rest.

Semalam abang aku datang rumah. Inform yang dia dah beli motor. Suruh kami datang rumah dan tengok motor baru.

Surprisingly, it is not a motorbike. Its a CAR! Yes, seekor Kancil kelabu. Comel.

Terus aku capai kunci kereta. Bawak ramai² pusing kampung. Sil aku agak tak berapa pandai pandu manual, same goes to adik aku. Well, aku masih ok. Walau ✗ berapa nak smooth pergerakan kereta itu.

Actually, kereta tu untuk anak sedara aku. Biar senang dia nak pegi kerja. Now dia pegi kerja naik motor. Agak bahaya. Puncak alam road is not safe. Jalan dia agak gelap dan agak bengkang bengkok. Sapa ✗ biasa, kena extra berhati².

Lepas tu, aku bertindak jadi cikgu memandu. Halaman rumah aku kan agak luas. So, takat nak ke depan, ke belakang no hal. Lepas aku bagi sikit briefing on how to handle brake, clutch and accelerator.. Aku bagi kereta kat anak sedara aku suruh dia cuba sendiri.

What a surprise! She can do it!

Nanti kita belajar lagi ye. Belajar macamana nak pecut time lampu kuning. Eh.

Psstt.. Dulu aku belum ada lesen tapi dah bawak kereta pegi keje.


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

2 comments:

MrJocko said...

hati hati memecut time lampu kuning, nanti kena saman,,, :)

Cikrosecute said...

follow sini dear...