KAWAN²

Thursday, May 10, 2012

3 LUPA

Kat kedai kan, harga minyak petrol aku rasa amatlah mahal. Harga minyak dalam botol mineral water size kecika pun dah dekat dua ringgit. Saiz besar pulak dekat empat ringgit.

Okey, aku bukan isi minyak guna botol ye. Tapi mak aku yang hari2 merempit. Hari2 pasti pegi kedai. "Nak cari surat kabar" katanya.

So, untuk lebih jimat, mak aku biasanya beli minyak guna tong. Satu tong dalam 5 liter. Boleh pakai 2 minggu (agaknya).

Kemarin, mak aku suruh aku beli minyak. Tong ada kat tepi pintu katanya. Okey, dah sampai separuh jalan, aku baru ingat. Lupa bawak tong. LUPA 1.

Semalam, sebelum aku keluar, mak aku hulur tong tu kat aku. Takut aku lupa. Ingat nak isi minyak time balik. Sbb taknak simpan minyak dalam kereta kalau isi pagi. Dah sampai rumah, tengok mak aku depan pintu.. Baru aku teringat aku tak isi minyak. LUPA 2.

Mak aku tanya, mana minyaknya? Aku kata LUPA. Mak aku ingat aku gurau2. Sebab aku suka cakap main2 dgn dia. Kebetulan malam aku nak keluar kejap. Nak pegi jumpa cucu. lepas makan, rushing balik rumah, sebab nak tengok Mahabbah.

Dalam kereta, borak punya borak.. Tau2 dah sampai rumah. Lupa lagi nak berenti isi tong minyak tu. LUPA 3.

Harini, cepat2 salam mak aku.. Cepat2 keluar. Sebelum dia tanya lagi.

Eh, jap. Mak aku kol.

Mak: hello, ko lupa lagi kan?
Aku: (ketawa) petang ni mak. kompom.

Haisshh.. Ni sebab kerap minum air ada semut la aku rasa.

Ataupun, FAKTOR USIA? Renung2kan.


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

2 comments:

karbon kopie said...

aku rase ko suke tgk cite blue la kakak. tu pasal asik lupa je. sbb aku dulu mcm tu tau. eh?

i.am.belle said...

hahahaha

kirimsalam kat ur mom :D