KAWAN²

Thursday, April 18, 2013

Inilah dugaan..

Okey, rasanya aku jarang n boleh dikatakan tak pernah berkongsi cerita pasal kisah cinta aku kat mana2. Aku lebih selesa untuk simpan sendiri. Kalau berkongsi pun, dengan teman rapat. Bukan taknak kongsi, tapi itulah pendirian diri.

Cuma lately, aku terasa la nak kongsi sikit dengan kawan2. Aku byk post kat instagram aku aktiviti bersama kami. Aktiviti mentekedarah kami berdua. Kami memang suka makan. Elok2 beliau kurus, now dah naik sikit kilo dia. Aku pun sama. Muka pun dah jadi muka Cik Siti Wan Tembam.

Okey, beliau adalah Mr. F.

Okey, beliau ni aku kenal sebelum pergi Umrah haritu. Kenal biasa2 je. Cuma bila aku dah kat Madinah, rasa macam dah bukan kenalan biasa. Up sikit dari sekadar kawan. Beliau banyak bertanyakan khabar aku, rajin call n sms. Aku masih anggap mcm biasa je.

Bila aku dah sampai Mekah, aku rasa lain sikit perasaan aku kat dia. Macam ada sesuatu yang memanggil2 aku untuk mencari jawapan. Aku selalu berdoa lepas solat waktu, tiap kali tawaf. Aku doa kat Allah, "Ya Allah Ya Tuhanku, jika benarlah dia adalah jodoh yang baik untukku, maka kau dekatlah dia kepadaku. Begitu juga jika sebaliknya jika dia bukan yang baik untuk aku, maka jauhkan dia dariku". Itulah doa yang akan aku panjatkan setiap hari.

Sementara tu, ada sorang makcik ni dia bgtau mak long aku, dia sangat berkenan untuk jadikan menantu untuk anak lelaki dia. Ok, anak dia pun ikut serta dalam umrah ni. Satu jemaah dengan aku. Group yg sama, penerbangan yang sama. Makcik ni kan, aku perasan asik la merenung aku kalau. Baik di masjid, atau kat dining hall. Berkenan sungguh kot. Kahkahkah! Perasan la kau Cikpinky.. Panggg! muka aku sekali.

Mak long aku ni kan, dia kinda matchmaker tau. Sibuk sangat suruh ku terima. Banyak betul recommendation dia. Itulah, inilah.. Macam la dia kenal sgt dengan mamat ni. Padahalll.. kenal kat Umrah ni je punn..

Bukan sombong atau jual mahal, tapi aku dah ada yang menunggu kat Malaysia.

Okey, berbalik kat kisah aku dengan si F ni.

Hari kelima aku kat Mekah, beliau sms aku dengan ayat yang aku terus rasa sangat2 "SPEECHLESS" Dan sangat terharu. Waktu tu, aku tengah jalan shopping kat Zamzam Tower. Aku boleh terus menitiskan air mata kat situ jugak. Touching orang kata.. Mungkin itulah jawapan kepada doa aku.

Bila aku fikirkan balik kisah makcik tu nak bermenantukan aku, mungkin Itu dugaan untuk aku kat sana. Ye, dugaan untuk aku. Tulah, dulu selalu doa mintak dapat jodoh kat Mekah. Sekali kauuu... Memang mendapat pun.

Tapi, hati aku kuat kat F. Dia cukup comel untuk aku. Ye, dia sangat comel. Ecewahhh.. Gedik.

Alhamdulillah, aku masih dengan dia sampai saat aku menaip entry ni. Doakan jodoh kami panjang ye..


Sent from my iPad

3 comments:

FVN said...

yey!!!
aku tak sabar nak jadi flower girl engkau :)

Bunda_nora said...

salam ukhwah dari bunda..

lavidalabelle said...

Pinky! :D

Semoga Pinky Nonie cepat melangsungkan pernikahan dengan Mr.F. Aminnn