KAWAN²

Friday, December 17, 2010

Banyak la kau punya karut..

Aritu kan kebun belakang rumah aku tu abang ipar aku cuba buat projek tanaman pokok pisang. Dia upah la 2 orang pekerja indon untuk bersihkan dan tanam pokok pisang.

Nak harapkan penduduk tempatan.. memang la takde sorang pun sanggup. Lebih baik dorang duduk kat simpang jalan, buat bancian anak dara lalu lalang. Tak pun ukur jalanraya. Itu lebih berbaloi barangkali.

Biar aku bagi tau nama 2 orang ni. Sorang Agus, sorang lagi Yanto. Agus rajin, Yanto malas. Asik nak tido saje. Cukup time.. makan. Kakak aku yang sediakan makan tuk dorang. Makan tengahari dan minum petang. Dorang tinggal kat kebun tu. Ada 2 bijik rumah. kecik B Satu untuk family aku melepak di hujung minggu, satu lagi untuk dorang.

Biasanya bila ujung minggu, kitorang ada la borak² dengan Agus dan Yanto ni. Cerita la pasal kampung dorang. Cerita biasa pengalaman dorang. Aku tak berapa minat.

Bila time cerita pasal hantu.. Ye, aku amat berminat. Otomatik, telinga aku makin melebar. Nabil, jangan risau. Telinga ko masih di tangga teratas. Dorang cerita, kat indon, sana sini ada hantu. Bersepah².. Haih.. Sana hantu.. sini hantu..

Kat sini pun, RAMAI gak hantu.. Tak percaya.. pegi kat Jalan Goh Hock Huat, sure korang jumpa banyak hantu sana. Hantu tetek pun ada.

(ha.. google la tu..)

Tau tak, si Yanto ni penah goreng mak aku. Mak aku ni adalah penah minta dia tolong bungkuskan cempedak depan rumah. Dia kata, lepas asar tak boleh panjat pokok. Ada jembalang duduk atas pokok tu katanya. Pandai kan dia goreng mak aku? Mak aku pun malas la nak layan. Iyekan sajee..

Ciss.. dasar..

Kau la jembalangnya tu..

Eh.. entah² betul cakap Yanto tu..

Mak..... nanti panggil orang tebang pokok cempedak depan rumah ye..


2 comments:

i.am.belle said...

betul kut. namanya jembalang cempedak. haha

AQisH said...

hahahahantuuu ko yantoo..