KAWAN²

Monday, October 5, 2009

Kini tiba masanya.. Durian Season ..

Aktiviti yang aku tak sabar² nak buat sejak dua menjak ni. Mengutip durian. Korang sedia maklum kan.. Aku ni tak suka durian. Tapi, bab² mengutip durian.. Memang aku sukeeee!

Walaupun terpaksa berbekalkan ubat nyamuk yang melingkar tu.. Aku sanggup. Demi mengutip durian di kebun, aku harungi jua.

Aku, selaku jurugambar menggunakan henpon lopek aku pada hari itu. Mintak mahap, gambar aku takde. Aku baru bangun tido. Pakai baju kelawar je.

Memula, kami bawak baldi je.



Tau² je banyak ni yang gugur. Satu pokok ni tau. Pehh.. banyak tul kerengga. Siot je kerengga ni dok gigit aku.. Taulah aku lom mandi lagik.



Haruslah bawak keta sorong. Ajib, anak kakak aku. Aku paksa dia bawak. Gambar agak blur. Sebab, henpon lopek je lah.. Tak paham² lagi ke?




Tengok ni.. Penuh satu keta sorong wa cakap lu beb!



Ada iras² anak apek tak budak ni?

Eh.. rajin la pulak aku upload pic arini eh..

Eheheee.. entry versi you tube akan menyusul.. (kalau aku berjaya buat ler..)





11 comments:

y . a . n . a said...

nak sikit durian.cam best je.
wahahahaha..

ZARA 札拉 said...

nak gak!!!

Poyo said...

Nak baju kelawar.. Eh! silap.
Nak durian (^_^)

AQisH said...
This comment has been removed by a blog administrator.
alladiin said...

wa ngeri sikit bila tengok gambor anak sedara lu drive keta tu sambil tengok belakang.. bahye beb. Kang takot head on dgn batang pokok durian..weekang plak..
(harus wa dtg siang itu hari, baru ngancam..nampak semuanya..)

Maswani said...

perhh..durian.. i like it too..hehe..

CIKPEDOT said...

aku tanak lulian, aku nak berkenalan ngan anak apek tu...

pinkiss said...

yana:
sikit je cukup ke? eiii.. sikit pun bau gak la.

zara:
nak? ambik je takyah bayor.

poyo:
nanti aku sediakan kelawar sambut kedatangan ko.

alladiin:
moh la dtg di waktu matahari mengambang.

maswani:
i tak suke durian..

cikpedot:
muleh.. kasik budak pompan mata sepet gak tuk dia.

Fatt Chin Choy said...

ruginyer ko x makan durian

salam perkenalan

mRs.jUkoGYu said...

mencik r...
aku ingat dah abis bab durian ni..upe nyer ade lagi musim nyer ek...sakit ni..sakit ati...ekekekkekeke

♥ Buk@n S!ndAreLa ♥ said...

ala, rugi xmkn durian...musti sdap bru jatuh kn,nyum...nyum...

sal nyamuk tu, ade ke nk gigit ownk xmandi?ngee~pe kata bwk baldi g mandi tros,ekekekek/...

jgn mrh...