KAWAN²

Saturday, October 10, 2009

K.J.T.T. = ??



Berchatting dengan sorang kawan lalu bercerita mengenai bencana yang melanda indonesia baru² ni diikuti dengan 'share' video dangdut ala² tak senonot ..

Aku pun tonton..

Memang tak senonot itu indon punya olang.. Itu pasat la gempa bumi mali.. Ceh apsal aku terus pelat ni? Nasib baik tak terus joget dangdut..

Nak videonya? ahahaaa.. sila ym aku. Miang... Eh..

Cerita pasal indon.. Eii.. orang kita ni kalau dah kena dengan minah indon.. Memang tak ingat diri. Tah apa yang dorang dok hembus kat dia.

Kat sini aku ada kisah benar.. Kisah seorang jiran aku..

Kami panggil dia KJTT.. Biar lah kami je yang tau maksud singkatan itu. Pakcik ni dah ada cucu. Cucu pun dah besar.. tapi tak panjang. Sebab keturunan dorang tak panjang macam keturunan aku. Ceh.. Keturunan sebelum aku. Aku belum ada keturunan lagik.

Masuk ni dah 3 kali rasanya dia dok kawin cerai ngan minah indon. Yang pertama sekali, dia kawin pastu minah indon tu balik sana.. Trus tak muncul lagi.

Lepas tu dia kawin lagi minah indon gak.. (Indon lagik..) Ikut balik indon.. Tapi what a surprise? Ketibaan diorang kat sana disambut oleh si suami minah indon ni. WTF..

Lepas tu dia berkenan pulak dengan sepupu minah indon ni. Billa hati dah berkenan.. Balik sini.. Kawin.. (Indon lagik..) Sampai sekarang. Minah indon ni keje tanam sayur kat lereng bukit. Pakcik KJTT ni setiap hari akan berulang alik ke rumah bini tempatan dia.. pastu bini indon dia..

Sehari lebih 5 kali dia ulang alik dua² rumah ni. Mana aku tau ? Dia akan lalu depan umah aku lah.. Ingat aku suka² bikin story ke? ku andaikan minyak motor dia untuk sehari sama ngan minyak kereta aku pegi balik keje.

Dulu pakcik ni dapat duit pampasan lepas dia eksiden. Habis duit ni dia pegi laburkan kat minah indon tu. Tak tau la guna buat apa.. Takkan beli branded henbeg.. Takkan beli kasut.. Takkan pegi salun buat rebonding?

Kesian aku tengok bini dia. Selalu dok mengadu kat mak aku. Takpayah la aku nak citer apa aduan tu.. Sebab mak aku tak keje kat kaunter aduan.

Hebat bukan penangan minah indon..?

6 comments:

ZARA 札拉 said...

Gila hebat ni~

Bukan boleh gempa saja, boleh bikin gempar sekali~

GiGGLe GaL said...

statement aku senang je wei..
segelintir dari mereka ni, memang tak sedar diri. dah dikaut beri ruang untuk cari rezeki kat sini dgn mudah.. terus-terusan nak bantai malaysia.. tak malu kan? tak sedar diri kan? bangang. batu tepi jalan pun ada maruah ..dan tahu beruntung sbb masih ada tempat lg kat mesia ni..compare dgn batu-batu jalan lain..

wakakaka.. batu plak!

Fatt Chin Choy said...

nak kata pakcik tu malang ker untung yer

haha

AQisH said...

tua kutuk x sedar diri..huahua..

CIKPEDOT said...

laaa.. nape pakcik tu tak kawen ngan aku aaa? aku pun bule speaking indon ape.. meh aku tlg abiskan pampasan dia tu..

i.am.belle said...

Kan ke dia citarasa nusantara. Nasib baik ko bukan keturunan jawa nescaya ko pun dia teruja nanti xD