KAWAN²

Monday, November 23, 2009

Elakkan diri dari ada sikap sebegini..


Ada sesetengah manusia ni, bila dia belajar tinggi. Dia mula sombong. Lupa diri. Tak kenal saudara.

Bila dah habis belajar, keluar bekerja dengan profesyen yang boleh dikatakan tinggi .. Dia mula makin bongkak.

Membangga² diri dengan kerjaya dan kejayaan dia.

Muka dah tak tau memandang ke bawah. Paling tidak pun.. pandang la tegak ke depan. Hmm.. memang tidak la jawabnya. Muka dia cuma tau pandang ke atas. Yang kita nampak, cuma lobang hidung dia.

Kata² yang keluar .. mulalah besar² belaka.

Aku tak suka bangsa macam ni. Menyampah!.. Setakat mana la dia boleh pergi dengan sikap bongkak angkuh dia tu?

Pergaulan dia dihadkan kepada manusia berpelajaran setaraf dengan dia. Kalau sesapa yang takat diploma .. memang dia pandang sebelah mata je.

Kalau takat SPM, langsung tak jeling. Sayang kot nak gerakkan bijik mata tu memandang. Tak pun mata boleh kuar darah.

Kalau kita sombong, angkuh atau bongkak.. Orang akan mengata kita. Manusia ni, dari satu mulut.. boleh sampai kepada bermulut².. Sampai menyampai..

Satu lagi, orang tak akan doakan kita yang benda yang baik.

Ingat kalau perangai buruk camtu..

Orang pandang tinggi ke?


6 comments:

.ieLah. said...

takk..
totally takk

AQisH said...

ehh..dh update ke..u ada blog eh tin kihkih..larikk..

p/s : bkn i yg bongkak tu kan :-p

GiGGLe GaL said...

kalau dah bongkak tu..takkan lama punya...tunggu time la plak jatuh!

mRs.jUkoGYu said...

kompem bukan aku kak..sbb aku tak keje...;p

pinkiss said...

ielah:
total image?

aqish:
ni blog pinjam je. i tolong update tin oii.

gg:
mari kita tempang kaki dia sampai jatuh..

mrsJ:
ko keje pe.. peladang kan?

Fatt Chin Choy said...

biarlah dia
nanti dia gak yg rugi
:)