KAWAN²

Tuesday, November 3, 2009

Perlu jawapan



Entah kenapa, sejak hari Sabtu lepas.. Aku rasa aku susah sangat nak dapat tido nyenyak. Petang sabtu aku sambil tido kan farah (anak kakak aku), aku pun rasa nak tido.

Tak sampai sepuluh minit, aku terjaga. Sebab rasa panas. Lupa nak on aircond. Eh, rumah aku mana ada aircond. Tetiba je perasan ada aircond pulak. Time tu aku tido kat sofa depan tv. Patut la rasa tak selesa.

Pindah pulak masuk bilik. On kipas. Ha, yang ni baru betul. Tido.. zzzz.. Pastu aku terjaga. Sebab aku terdengar suara budak kat luar rumah. Rupa² farah dah cabut. Tak jadi tido. Aku pun bangun, bersiap.. Pegi kedai rambut.

Malam tu pulak, aku tetap tak dapat tido dengan nyenyak macam biasa. Setiap 2 jam aku terjaga. Pastu tertido balik. Pastu terjaga.

Sama jugak dengan malam tadi. Tetap tak dapat tido nyenyak. Tido.. terjaga.. tido.. terjaga.. sampai la pagi.

Puas aku pikir, apa masalah aku ye? Nak kata bercinta... Ahahahaa... tak jugak.

Pikir punya pikir..

Ye, aku dapat jawapan.

Aku banyak sangat makan durian weekend lepas. Oleh itu, suhu badan aku dah melepasi tahap sediakala.

Eh, aku tak makan durian kan?

Soalan : Kenapa aku makan durian?


7 comments:

guapunyahal said...

lu pikir pasal buah² lu dah masak ke belum kat fb kot...

GiGGLe GaL said...

ooo..ko makan durian tak ingat pon kat jiran ko ni eh..sampai ati.. hishhh...

pinkiss said...

Gua : adeh.. FV ku.

GG : eh, aku takde jiran la.

mrsjukogyu said...

ko kan xsuke durian..mcm mane lak ko leh mkn...haihhh..bahaye ni....kak ko kalo nk tido lena..sile buat lompat bintang sampai penat..pastu trus tido..

AQisH said...

errr..dh mkn ubat tido ke blom..larikkk..

pinkiss said...

mrsJ:lompat bintang tu cam lari setempat ke?

Aqish: hmm.. ubat tido ye..

alladiin said...

wah..bahye tu beb.. gi check cepat2..