KAWAN²

Friday, August 21, 2009

Susun atur itu penting..


Aku ni bukan banyak duit. Ada la sikit. Untuk belanja harian, minyak, makan, jajan dan etc. Bunyik macam banyak je kan? Cett.. padahal.. selalu koyak.

Korang banyak duit tak? Hahaaa.. soklan goblok.

Tak payah jawab.

Aku ni kalau simpan duit dalam purse, haruslah susun ikut nilai. Memula dengan note satu ringgit, lima ringgit, sepuluh ringgit, lima puluh ringgit dan seratus ringgit.

Itu adalah sususan dalam tempoh jangkamasa 1-10 haribulan setiap bulan.

Manakala haribulan seterusnya sehingga hujung bulan pulak, sususan akan jadi singgit, lima ringgit dan sepuluh ringgit.

Mana pegi lima puluh ringgit dan seratus ringgit?

Tu kat jusco bukit raja.

Ada sorang kawan aku dulu, nama dia inaconda. (saja aku gelarkan camtu) sebab dia suka sangat makan ayam. Kan ke ular tu suka NGAP ayam?

Dia ni suka letak duit sepah² dalam henbeg. Takde wallet pun. Tiap kali nak bayar sesuatu, dia akan korek² duit dari henbeg dia. Duit pulak dah konyok².. kedut²..

Nampak huru hara bukan?

Sama juga dengan sususan chanel radio dalam keta aku. Aku akan susun ikut frekuensi. Dari frekuensi yang rendah dan seterusnya. Bukan ikut favourite.

Tak tau la kenapa. Memang aku suka buat sususan.

Ye, suka sangat.

Sidai baju, lipat kain.. semua aku akan susun ikut saiz yang kecik dan seterusnya yang besar.

Satu je aku malas susun..

Susun baju dalam almari. Ada gak malasnya kan? Ecehh..

Korang pulak?




10 comments:

guapunyahal said...

agaknya tuala susun gak tak dlm toilet.... slipar kat luar pintu susan tak..keke

F A R Y N said...

aku suka susun bf..ahahaha

GiGGLe GaL said...

aku paham.. sebab nature of work membuat kan ko jadik seorang yg very organize.. ekekek..sama je cam aku..smpai mr giggle kata aku ni complicated..sme nak susun teratur..

skarang lagi menggelabah..sape rosakkan susunan aku, pasti kene makian manja.. ahaks..

geli aku..tetiba aku gedik.. ala.. org gorjes kan..memang cam tu..wakakakakakak... pangggggggggg ..ok..aku sedardiri.. :P

CIKPEDOT said...

daling, u always de same wit me.. i also like to susun money in da purse. my tabung also seprate2 becoz i like all in oder.

nowonder we fren2 long.

hepi fasting daling..

pinkiss said...

gua:
errr. itu tak susun. sepahkan je.

faryn:
ko susun ikut apa eh?

giggle:
kita SERUPA. tapi aku tak gedik.

cikpedot:
oblong FREN la ye.

mRs.jUkoGYu said...

kak aku suke susun selipar...hehehehehe...

ZARA 札拉 said...

aku malas gosok baju~

Abg Din said...
This comment has been removed by the author.
Poyo said...

Aku da cuba susun buku2 komik aku kat dalam bilik tapi xboleh gak sebab aku suka tengok komik aku sepah2 kat dalam bilik. (^_^) aku belum ada isteri yang ley tolong susun ngan kemaskan bilik aku da..

pinkiss said...

mrsJ:
ko memang. takde keje nak buat kan?

zara:
aku pong. hahaha..

poyo:
ko ni berkias ke apa ni?