KAWAN²

Wednesday, August 26, 2009

Sesekali skema tak salah kan?

Aku rasa, puasa tahun lain amat berbeza dari tahun² yang lepas.

Sebabnya..

Aku pegi tarawih.

Aku tak penah pergi tau sebelum ni. Tak tau la kenapa. Nak kata bizi, tak juga. Lepas buka puasa, melepek.. mengantuk.. ZZZZ.

Mungkin angkara makan dengan berlebihan. Sebab tu aku jadi malas nak bawak badan pegi surau.

Mungkin juga sebab imam kat surau budak tahfiz yang akan baca surah² yang panjang.

Banyak la aku punya mungkin.

Malas Malas Malas Malas Malas. <--------- SEBAB UTAMA.


Tahun ni, aku setat pegi tarawih malam ketiga.

Malam pertama aku tak pergi sebab aku balik naik bas. So, kejakunan melanda.. badan rasa amat letih naik bas.

Malam kedua, lepas buka puasa.. aku rasa letih mengantuk. Sebab siang tu dari pagi aku pegi pasar. Lepas tu pegi shah alam beli kain (ni nanti aku post entry lain). Lepas tu pegi Tesco beli barang dapur.

Banyak kan aktiviti aku? Sebab tu aku letih.

Berbeza dengan tahun ni, aku terpanggil sangat untuk pegi tarawikh. Tak tau kenapa.

Kebetulan juga, tahun ni, kami dapat tender untuk bekalkan moreh untuk masjid kat tempat aku untuk selama 30 hari. Alhamdulillah, rezeki di bulan puasa.

Boleh la aku buat solat tarawikh yang selama ni tak jarang aku lakukan. Penah, tapi tak ingat tahun bila. (keji tak?)

Insyaallah, aku akan pegi setiap malam. Kecuali, kalau aku period. Ehehee..

Begitulah aktiviti aku untuk bulan puasa ni. Walaupun letih.. Tapi bukan letih buang duit. Ehehee..

Rasa seronok.

Tender dapat, ibadah pun dapat.

Sekian..




7 comments:

AQisH said...

alhamdulillah..akhirnya berubah jua u tin..;-)

err..i gak yg lom pegi2 lagi terawih thn ni..aiyakkk..

i.am.belle said...

wah berminda jutawan dibulan puasa ini xD

chayok lah noni. mai bubur semangkuk. eceh hehe

TiNiE said...

amboih..tahniah tahniah...smgt gitu yg kita mau...heh

F A R Y N said...

pastu ley ar aku pau ko duit raya..
kah kah kah

GiGGLe GaL said...

noni..terharu aku..tahniah.. Ramadhan datang dengan sinar yg memberi ko seribu rahmat dan keupayaan untuk g tarawih..

tahniah gak dapat tender tu.. nnt jgn lupa.. openhouse, panggil aku..jiran ko kan..bukan jauh bbenor.. ekekeke

mRs.jUkoGYu said...

sis nak sikit...;)

ZARA 札拉 said...

tak salah~

aku suka nerd~

hahaa~