KAWAN²

Tuesday, July 24, 2012

Dah Tukar Topik.


Kalau hari tu bbm, ym aku dok cerita pasal Coach, pasal angan² nak beli beg itu ini.. Now topik cerita dah tukar. No more Coach dan pasal beg² kejadah semua tu.

Lagipun now beg dah letak dalam lemari, simpan pakai untuk raya. Heh.

Sejak minggu lepas, aku dah dok cerita bincang pasal Desserts. Awww.. Ai like kalau bab² makan. Walopun at first aku tak like buat benda² ni semua kan.. Bila dah sekali buat, baru terasa enjoynya. Ecececehh.. Memang betul. 

Tau tak, mula² aku buat Pavlova.. Aku tak berapa concentrate sangat. Yelah, baru bangun tido. Nak² pulak tu tido petang. Otak pun separa waras. Lagipun, aku 2 hantu dok kaco aku. Asik dok tanya pav pav pav. Kalo aku tak buat jugak, memang nanah la mata telinga kena carut dengan dorang. 

Aku baca instruction, trus buat. Pasal sukatan tu.. Huh. Yang 1/2, aku letak 1, Yang 1, aku letak 1/2. Bajet memory baik la kan. Tak sedar, memory dah kurang. Tulah, selalu berak tengok najis sendiri. Puiii.. Kemproh!

Pastu kan, aku beat telur tu ala² je. Campur semua bahan lain, putarrrrr.. Agak² aku rasa ok, aku tuang, bakarrr..Aku buat 2 layer, layer atas ok. Masak elok. Layer bawah pulak, belah atas tak masak. Belah bawah je nampak ok.

Tau apa aku buat? Aku bakar balik, letak pemanas belah atas je. Ha.. Tak lama lepas tu, Hanguussss. Hambik ko. Tu yang aku buat 2 layer tu aritu.Pastu, kertas lapik melekat pulak kat Meringue tu. So, aku biar je kertas tu melekat. Bila anak sedara aku makan, dia tanya.

"Umi, ni lapik dia ke?" Aku jawab "haah". 

Takpe, itu first try. Orang kata, kalau nak buat sesuatu dengan lebih baik especially pasal baking membaking ni, kita kena Try An Error.

Tapi memang betul. Sekarang ni kitorang banyak share cerita pasal buat Pav ni. Sharing untuk memperbaiki mutu Pav yang dibuat. Ecewahhh.. Bajet.

Bukan aku la yang share, tapi kawan aku ni ha si Aqish. Dia rajin bagitau aku, ajar aku. Bilamana dia tengah buat Pav tu, sambil² dia bgtau. Kenapa, macamana. Sharing is Caring kan? 

Kalau aku yang share, alamat Pavlova tu rasa macam lempeng je la kan??

Next misi aku adalah..

'BALDU MERAH'

Ecewah gitu..


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

2 comments:

SweetyDesserts said...

chaitttt..dasar ala kadar memula tu kennnn..skrg ada improvement..syabasss betteyy..ehh..

FVN said...

buatkan untuk aku weih.. hehee