KAWAN²

Wednesday, September 16, 2009

Apa tunjuk²?

Hari raya dah nak dekat. Bukan dah nak. Tapi memang dah dekat. Korang tu dah buat kuih raya ke?

Aku?

Mestilah buat.. Macam la tiap² tahun buat. Tahun ni je rasa semangat nak buat.

Kuih raya sekarang ni bukan main mahal lagi.

Aritu ada la aku ronda ngan mak aku kat pekan. Ingat nak buat kuih TUNJUK². Tengok kerepek². Tengok biskut².

Hamboii.. Kerepek tu nipis je packing dia. Harga pulak 9 ringgit. Aku pikir, kalau bukan musim raya.. Harga 9 ringgit tu.. Boleh makan sampai kembung perut banyak dia. Untung sakan dorang ni bisnes time raya.

Bila tang biskut pulak, bila tengok bahan², ada ke patut guna marjerin je. Tah apa jenis marjerin pun aku tak tau. Mungkin marjerin tanpa tajuk. Sapa tau?

At least kalau dia letak tajuk butter boleh aku konsider lagi. Harga pulak.. Adoila.. RM18 satu botol. Rupa paras.. hmmm.. hampeh.

Aku saspek dorang buat satu adunan, pastu terap² ikut lain² bentuk dan warna. Pastu bakar, pastu packing. Pastu jual. Pastu orang yang banyak duit yang malas pun beli macam² kaler dan rupa paras tapi rasa sama. Lidah tak boleh menipu..

Eii.. kalau macam ni la kan..

Lebih baik aku buat sendiri.. Puas hati. Pastu boleh buat ikut rupa paras pilihan hati.

Pastu boleh hias cantik². Boleh letak almond banyak². Boleh letak kaler² kasik cumil. Boleh buat manis². Boleh buat rangup².

Eh.. betul ke aku ni nak buat biskut??

Betul lah. Jumaat aku dah setat cuti tau. Nak berjemaah ngan kakak aku buat biskut sama².

Tapi kan, kalau buat biskut raya.. Perut mesti rasa sakit. Lapar. Kepala pun rasa pening. Badan rasa tak sihat.

Macam² la alasan aku nak ponteng posa. Ahahaa..





9 comments:

ZARA 札拉 said...

hahaha~

betul2


lidah tak boleh menipu~

ku dah baut kuih~



penganggur lah katakan~



huh~

TiNiE said...

wah...
syabassh beti syabasshh...
nnt kita dating lagi, ko bawak kuih ko buat tu ek..aku nak rasa

F A R Y N said...

courier kat aku sket..
hahahaa

pinkiss said...

zara:
kamu mmg rajin.

tinie:
ehehee.. jom dating lagi.

faryn:
banyak pun boleh. janji ko bayar ongkos kurier tu.

Poyo said...

Pinkiss,
Kueh tart nenas 200 bijik.
Nenas kasik lebih tau.
Wahahaha.. (^_^)

mRs.jUkoGYu said...

kak buatkan aku kuih siput juge tart gulung...aku xreti buat ler...;)

pinkiss said...

poyo:
nanti tunggu nenas aku masak ranum kat farmville.. aku buat tuk ko.

mrsJ:
aku kalo benda bergulung², aku tak berkenan la.

♥ Buk@n S!ndAreLa ♥ said...

apsal, pinkiss pn wat kueh cenggitu gk ke?
rasa y sama tp len c0rak? kn da kant0i,hehheheh

P/s: pas abes wat kueh, bley jual.heheheheh

pinkiss said...

bukan sindarela:
nak kena ko nih..

eh, diam² sudah la.