KAWAN²

Friday, November 7, 2008

amin..

"kak, saya rasa hari ni juga saya nak pegi JAIS. saya takut saya mati sebelum sempat mengucap. saya nak mati dalam islam. semalam waktu saya tgk muka saya dalam cermin, saya cuma nampak hitam je dari dahi sampai hidung. saya takut.. " inilah kata² kiko (bukan nama sebenar).

sungguh terharu berbaur segan juga bila ada org bukan seagama dgn aku boleh berkata² mcm ni. aku yg dilahirkan sebagai seorang islam pun selalu alpa dan lalai pasal amalan or bab² berkaitan agama.

ashaduallailahaillallah.. waashaduanna muhammadarrasullullah..

kita bakal dapat sorang lagi saudara islam. insyaAllah. hari ni kiko akan dilahirkan semula sebagai seorang muslim. hari ni kiko akan pergi ke JAIS untuk mendaftarkan diri dan seterusnya memeluk agama Islam. aku tumpang gembira dgn berita ni. Amin..

insyaAllah, di post aku yg akan datang, aku akan sertakan gambar kiko untuk tatapan korang semua.

kesimpulannya.. if u can't look good, then be good.. sekian.

3 comments:

AQisH said...

alhamdulillah bertambah lg srg mukmin..
nama mcm korea/jepun jer..tak sbr nak tgk pic dia;-)

wan mohd helmy said...

Syukur, tapi kena ingat..kiko tu harus diberi bimbingan serta tunjuk ajar utk menjalani kehidupan sebagai saudarmuslim yg baru...jgn biarkan dia sendirian menempuhi semua cabaran serta rintangan,,

pinkiss said...

tq atas pandangan awak en. helmy. insyaAllah kitorang akan bimbing dia dgn semampu yg boleh.