KAWAN²

Friday, January 9, 2009

chiku part 2..

arini pagi2 aku dah bangun. nak kena check darah lagi. amik nombor, kasik borang. trus gi bilik dressing. nak check darah. adoi.. kali ni sakit la pulak rasanya. naik calar lengan aku kat belah siku lipat ni. tak tau kenapa. suster kali ni agak kasar kerja dia.

antar darah kat makmal. pastu jumpa doktor kat bilik no. 3. fuh, dapat doktor lelaki arini. hensem gak. tapi.. aku rasa dia gay kot. sebab aku arini pakai agak cun sikit.. dia tetap tak pandang aku dan tak brapa nak lembut percakapan dia. pastu seluar dia agak ketat. ish.. tak elok tau org jantan pakai suar ketat. tak baik untuk pertumbuhan. hua..hua..hua.. dahlah takmo kasik aku mc. dia kata tak demam, xleh dpt mc. pigidah! aku tak heran ngan mc dia tuh. so, aku ponteng je arini.

mesti korang ingat aku ni katanya demam, tapi boleh memblog lagi. mcm menipu je kan? mcm tak demam je kan.. ya, aku dah sembuh dari demam. cuma sendi2 ni masih sakit lagi. pagi tadi gi klinik aku drive sendiri. tepaksa.. sebab adik aku pun masih tak sihat lagi. punyalah sakit lengan ni nak pulas stereng. sakit woo.. nasib baik ferrari aku tak guna power lengan. ada yang putus lengan kang..

balik dari klinik aku g cari ketam. orang kata suh aku minum sup ketam. elok katanya untuk demam camni. aku pun cari la. sbnrnya ada pasar pagi kat sebelah klinik tu. tapi aku malas nak berjalan kat orang yang teramatlah ramai tuh. aku gi beli kat pasar mini kampung aku. tu pun aku parking betul2 kat pintu masuk pasar tu.

dan aku kompomkan samada ada ketam ke tak. "ada ketam tak?" indon jantan pekerja pasar pun jawab. "ada kak, mau ketam merah ke, ketam ijau ke?". mcm2 la ketam dia sebut. padalah cuma ada 2 jenis je. sengal punya indon. aku tak jawab pun. malas.. takde mood nak jawab. amik ketam merah 4 ekor. amik daun sup sikit, bayar dan brambus dari pasar tuh. bukan apa, sendi2 ni makin sengal dan sakit. tak dapat aku nak bayangkan camne sakitnya..
okeylah.. aku nak makan sup ketam jap. adik aku dah panggil tuh. dah siap untuk dimakan sup ketam tuh. yeeyyee.. besstt..

dan.. aku akan gi hospital pulak esok. kena amik darah lagi. darah lagi... selagi kandungan darah pekat aku dibawah bacaan 200, aku kena check darah lagi. sampai la 200 ke atas. arini bacaan 189. harap2 esok dapat la bacaan 200++. nak kena minum air bebanyak arini.



6 comments:

NaD said...

get well soon..

ab geldofg said...

:)

AQisH said...

sempat lg u datin eh gosip psl doc tu..sbbkan dia tak pandang u terus tuduh dia gay eh tak baik taww :-p

semoga bacaan drh u akan naik 200++ ye tin..

cikpedot said...

ape pa lunye tuan doktor.. dah sah2 ko kene chiku pun tokleh nak mc ke... mengong.. aku marah ni daling.. nanti kalo jadi pape kat ko cane?

Missc0mot said...

get well soon ya...=)

Dr Zek said...

hii...i notice that u had leave some comment on my blog..thanx...
jgn risau sgt kene demam chikungunya. ia x merbahaya cam denggi...cuma sakit2 sendi lebih skit..thats why d'hensem doctor did not give u MC...its that right...huhu...kalu i pun i x bg sb u sempat pun nk blogging kan...i advice to u to takin' a lot of water...kalu x u kene masuk hospital untuk masuk IV drip...saya difahamkn u akan ditemai hantu puaka niyang rapik jika dimasukan ke ward...huhu...takutnya..
by d'way nice blog...
info about chikungunya fever pls kind review
http://anaesthesia-drzek.blogspot.com/2008/12/demam-chikungunya-malay-version.html