KAWAN²

Wednesday, January 21, 2009

penderaan di pusat asuhan..geram nih!!..

ni bukan peristiwa aku alami. kisah ni terjadi kepada seorang kawan aku. seorang ibu kepada 3 anak² comel yang sedang membesar.

zaman sekarang ni, dalam keadaan ekonomi yang tak berapa nak bagus.. isteri bekerja untuk membantu suami dalam memenuhi keperluan rumah dan keperluan anak² yang semakin tinggi kosnya. semua benda dah naik harga. hujan je yang turun. eh, harga minyak pun dah turun jugak eh.. lupa nak ckp pulak. bukan lupa.. saja buat² taknak ckp, sebab mgkn harga minyak akan naik lagi.

mcm ni kisahnya.. si ibu ni hantar la anak dia kat satu pusat asuhan kanak² kat westport sementara dia pergi kerja cari rezeki. satu petang tu, bila dia nak jemput anak dia kat pusat tu.. alangkah terkejutnya.. terkejut nak mampus. terkejut dan marah yang membuak².

nak tau kenapa? si ibu ni dapati anak perempuan dia yang berumur 5 tahun tu sedang menunggu si ibu sambil bersandar di pagar dgn mulutnya ditutup dengan selotep kaler coklat. ala.. selotep yang bese orang guna untuk seal kotak tuh.. dorang ingat budak² ni serupa kotak ke? sukati mak bapak dorang nak seal mulut anak orang. jahanam betul!! marah ni!

bila si ibu tanya, kenapa mulut bertutup? si anak jawab.. pengasuh buat camtu sebab taknak budak² buat bising. kalau taknak dengar suara budak² buat bising.. jaga rumah mayat. takpun jaga kubur. kat sana senyap je. takde bunyi bising. apada.. dan.. bila si ibu tanya kenapa tak buka selotep tu, si anak jawab dia takut kena marah ngan pengasuh. meroyan ke hapa orang tuh! pala hotak dorang la.. !@##$$%% & (aku tengah mencarut ni.. jom join mencarut ngan aku..)

dan.. si ibu telah membuat laporan kepada pihak berwajib ke atas peristiwa tersebut. di harap perkara ni tak terjadi kepada ibu² lain kat luar sana.

aku ni walaupun takde anak.. tapi aku tau camne perasaan seorang ibu. ye.. aku paham apa perasaannya bila orang sakiti anak kita.

kesimpulannya.. aku nak ikat orang tu kat pokok.. pastu letak nyamuk yang ada virus chikungunya kasik gigit² orang tuh.. sekian..

4 comments:

AQisH said...

isshh..ni yg i emo ni tin oii..ada kes babysitter jaga anak sampai mati anak dia tau...tgk blog i under special tribute tu..geramnyer

jgnlah nak duit jer tp jaga anak org mcm haramm jadah jer wehh..isshh..i join u caruts lah 5ydrog0r9tw04!@#$#%^$^&^&er!!!

ladybezz said...

ape kata kalu kita ramai2 selotep jer mulut cikgu tu. pastu kita ketip hidung dia dgn sepit baju. biar mampus susah nak benafas. baru dia tau rasanye.. buatnye budak2 yg diselotep mulut tu selseme ke. susah nak nafas kut idung pastu mulut diselotep.. x ke naya. kalu jadi pape, yg bole diucap hanya maaf.. masa tu dah jauh terlambat.... moralnya, cikgu yg mengasuh biarla ada sifat kasih , sayang dan sabar terhadap kerenah anak2. nama pun budak... pjg plak komen aku, ni tengah sakit hati tahap jurus ke lapan belas nih!!

cikpedot said...

brensek punye pusat asuhan.. aku pun nak join ko carut.. !@#$%^&*((*&YTR$#$%^&**&^ ***** )(*&%^&*)(#
bengong.. nate bewok...

kalau depan mata aku, aku cucuk je bijik mata diorang tu..

TiNiE said...

aiyooo...harus emo aku baca entry ko ni kak nonie..apa ke gila pengasuh tu...aku leh bayang kan aku ada anak yg berumur 6,5,3 dan 5bulan...harus meroyan kalau kes ni jadi kat aku..huhuhu kesian nyer...tp tula ibu2 kat mesia yg bekerja yg anto anak ke pengasuh or even yg dok ngan maid pun kena la bersedia dari segala segi in case berdepan dgn situasi cenggini...