KAWAN²

Sunday, December 21, 2008

basikal..

dulu aku suka jogging. ada masa terluang, gi jogging. tapi lelama rasa macam tak berapa nak larat. cepat letih, cepat semput. mgkn sebab dah makin tua kot. huhuu.. arrgghh.. mana ada aku dah tua. aku masih muda lagi. tapi tak remaja.

dulu aku join yoga. ada la dalam 1 1/2 tahun gak join. tapi sejak yoga diharamkan, aku stop beryoga. stop exercise. tak tau nak buat apa. rasa macam nak masuk dancing class. tapi mls coz class dia ada malam je. aku mmg tak bese nak kuar malam. nanti kena embun. nanti badan lemau.

ahahaa.. aku naik basikal ari sabtu hujung mgu semalam. sbnrnya dah lama aku berbasikal ni. cuma dah lama tak dipraktikkan. hold kejap aritu. sebab aritu aku join yoga, so aktiviti berbasikal ni aku kiv dulu. aku kayuh beskal naik turun bukit kat area umah aku. baik untuk kesihatan dan keseksian kaki. hehee.. betul.. aku tak tipu. tgk kaki aku, sexy tau. (kaki je lah..)


bersedia sebelum memulakan kayuhan sejauh tak kurang dari 2km.. huhuu.. bukan apa, kang kalau amik route jauh, separuh jalan aku dah putus asa. cam nak pikul je basikal tu bawak balik umah. dah tak larat nak kayuh.

kayuhan telah dimulakan. sedang menuruni bukit depan umah aku. adoi.. seat basikal ni walaupun baru ditukar, tapi tak brapa nak selesa. tak empuk. bontot aku sakit. dan sampai sekarang ni bontot aku masih sakit. haaaa??? bontootttt??? (aku nak nyatakan bahawa aku bukan nak melucah di sini..)

kesimpulannya.. mari exercise! sekian..



3 comments:

AQisH said...

i nak beli beskal gak lah..tp kena tunggu turn anak² i beli dulu..beskal lama diorg kena curik kat rmh nenek kat gombak..adoilaa..

bell said...

Pheeewwiiiittttttttt!!! awek cun lalu la... ni antara ayat yang akan tersembul dari mulut jantan2 yg nampak akak bawak beskal.

MamaZie said...

Assalam...blog walking...