KAWAN²

Tuesday, December 9, 2008

ceritera cuti aku..

malas ar nak buat banyak entry.. lebih baik aku ringkaskan jadi satu entry dengan macam² cerita. ala.. macam astro tu. macam² ada. tapi, cerita aku tak lah diulang² seminggu 3-4 kali cerita yang sama. ni alkisah cuti aku minggu lepas ni.

ni anak² buah aku. kalau dapat basikal.. mmg heaven bg dorang. dorang ni jarang jumpa tanah yang terbentang luas. rumah pun duduk dalam pagar. nak buat u-turn basikal pun ala² tak lepas. apa lagi nak buat u-turn ferrari. mmg la.. kantoi. yang besar tu pulak dia punya marshall petang tu. ni anak buah aku yang sulong. lebih besar saiz dia dari aku. dia tu nak turunkan berat badan dia katanya. belum cukup slim kata dia. dia nak kempiskan perut dia yang ada spare tyre subaru impreza. aku? aku biasalah.. merangkap photographer macam biasa.

yang ni barulah aku.. heheee.. teka?? apa kena mengenanya aku bergambar kat dalam rimbunan semak tu? cubalah teka? kalau bijak, aku belanja makan steambot kat johnny's. adoii.. sedapnya.. dah meleleh air liur ni. sebenarnya aku jadi ascot anak² buah aku berbasikal. aku naik motor ngan adik aku. rempit punya rempit, aku nampak la pucuk paku yang tersangatlah muda. ish.. goreng pedas pon sodap. sesapa kata aku ni tak senonoh ke, pengotor ke..hape ke.. lantak korang la. perut aku sendiri. aku ni orang kampung. takyah malu² nak mengaku orang kampung. dulu time aku kecik² selalu gak aku gi sini. cari pucuk paku gak. tapi time tu aku rasa malu. tiap kali ada orang lalu, aku akan menyorok kat semak. tapi, skrg ni tak malu pun. buat apa nak malu. bukannya aku bogel tepi jalan pun. tgk tu, siap berposing lagi kat pokok pucuk paku. cool..miang gak kaki aku lepas tu. gatal² pun ada. alah.. macam la tak biasa bab gatal² ni. taknak gatal, duk dalam rumah diam².


ni pulak sekitar majlis ulangtahun mak aku yang ke (ish.. brp ek??) mak... brapa umur mak ek? dorang tanya ni.. ish.. maaf la ye. aku pun tak brapa nak pasti brapa umur mak aku sebenarnya. takpe.. yang penting, mak aku sihat. sbnrnya kitorg buat majlis ni lambat dari tarikh yang sebenar. yelah, nak tunggu adik bradik semua dtg berkumpul. makanan ditaja oleh kakak ipar aku. kek tu.. cukup yummy.. chocolate cheese dari secret recipe'. choco bites, anggur, roller coaster, mamee dan roti boy. ahahaaa.. aku mmg suka bab² makan ni. aku yang kurus ni pun berjaya belasah 3 roti boy tu. hebat tak aku?

apa pun.. aku nak ucapkan selamat hari raya aidiladha kepada semua kengkawan. sori ek, takde gambar lembu kat post ni. sebab semalam ujan dari pagi sampai petang. aku xleh nak kuar rumah tgk lembu disembelih.

kesimpulannya.. cuti bersama family mmg heaven.. sekian..

2 comments:

jehan said...

cuti bersama2 family mmg heaven... aku kalau boleh nak tiap2 hari dgn family. selamat hari raya aidiladha...

AQisH said...

wahhh..kelas u datin..posing dlm semak kikiki..