KAWAN²

Thursday, June 11, 2009

Adoiii.. sakit mata aku..



Aku sendiri tak paham. Dalam waktu aku pegi lunch tadi.. apsal kebanyakan kereta yang aku jumpa tu semua dashboard keta dorang ada bulu.

Bulu tu pulak ada kaler itam putih, itam kelabu, itam coklat, itam merah.. eeii.. tolonglah.

Satu keta tu pulak bukan dashboard je, malah satu kereta berbulu. Dinding ke bumbung sekali berbulu². Adoila.. tak rimas ke mata tu weeeiii??

Dulu keta aku pun ada letak bulu gak. Kira² 3 tahun lepas. Time tu memang tengah musim bulu-buluan gitu. Tapi kan.. bulu keta aku diimport khas dari jepun tau. (Cewah.. statement tak boleh tahan..) Kazen aku tolong beli time dia gi keje kat sana.

Tak lama pun aku pakai.. sebab bila time panas, kaler tu pantul balik kat cermin depan. Trus tangkap kat anak mata aku. Fuuhh.. berpinar² mata time. Rasa nak langgar divider pun ada.

Untuk elakkan umur aku pendek, lagipun aku belum kawin kan.. aku kasik la bulu tu kat kawan aku. Biar dia guna. Nak langgar pokok ke.. divider ke.. apa aku kesah?

Kenapa masih lagi ada orang gunakan bulu tu sampai sekarang? Sedangkan musim buluan itu famous 3 tahun lepas?

Adakah mereka ini ketinggalan zaman?

Eh.. ada satu lagi citer. Ada la sorang mamat ni kat kampung aku. Dia ni baru beli kenari. Keta dia pun baru gak guna bulu kat dashboard tu. Siap jeling² kat aku nak nunjuk yg keta dia ada bulu ngan ngan guna butterfly (istilah untuk spoiler kenari).. Eii mamat.. mana de orang guna butterfly lagi la.. Ko takyah berlagak ngan aku. Ko tu ketinggalan zaman dah.

Ptui.. sekian.



13 comments:

.ieLah. said...

gila emosi kali ni ko noni
huu

DramaQueen said...

ko tak saun derek ke kat beliaw depan mata.. klu aku, aku henjut skali aku suh dia cukur je bulu2 tu..wakakaka

CIKPEDOT said...

hoke la tu pakai bulu.. aku pernah nampak org letak rumput palsu... nak wat landscape dlm keta ke?

guapunyahal said...

hahahaha.. lawak lawak... geli geli...apa kata bulu depan, pastu blakang penuh ngan bunga plastik...

pernah tengok bulu ayam..depan dashboard ya..

lavidalabelle said...

yikes! aku paling tak gemar tgk org letak bulu-buluan ke, patung-patung ke, bunga-bunga ke. itu semua bukan hiasan sebenarnya membahayakan keselamatan. 'distracting, lack of focus'.


kereta itu bukan rumah dowh xD


p/s: mesti ada org marah statement aku ini. lalalala...

pinkiss said...

ielah:
emosi buat aku gile.

giggle:
kang aku kasik dia pisau cukur. eh, nak jadi pisau cukur lah.

cikpedot:
itu nak bela lembu dalam keta tuh.

gua:
itu nak bukak taman bunga tu.

FARYN said...

mmg bulu2 tu nyemak je..
aku suspect dia amik bulu ketiak taruk kat dashbiard kete dia..hahaha

Unknown said...

hahaha..... bulu2 segala.... pening kepala... jangan kan tuan kereta, orang lain tgk pun nak muntah belahak. hehehe.....

*wai xde bulu kat keta, cuma letak ferrer (ke musang eh?) kat belakang... tu pun kawan hadiahkan.

hashBrown said...

camna ada idea nak letak bulu tu... geliks! zaman zaman hail amir dulu tu adalah aku tengok dlm tv. kalau lelaki punya keta.. lagi hancus jati diri.. ter ba bow.. geliks

Karbon Kopie said...

adeeii..buleh pon komen..tadi tenet cam silake..hehehe...

palen xsuke kalo de kete taruk bunge kat blakang ngan bantal2..cam lam umah lak..lg satu..hmmm...lam kete ade bulu2 rimau la..kude belang la..jijik jer...
hehehe...cik pinkiss pon penah terjebak ngan bulu2 nie ek?xleh nak kutok lelebih lak ai..ekekeke..

pinkiss said...

belle:
kalau ada orang marah, dulik je.

faryn:
ko ni kemproh tau.

wai:
ni dah kira zoo ni. bukan kereta. haha.

luvluv:
hail amir bukan pakai kain pelikat ke?

mrsJ:
aku bukan terjebak. lgpun bulu aku pinkie tau. ada kelass dan amat la ladies.

Mohd Fakhrurazi Jamaludin said...

Ahaks! salah satu aksesori yang aku paling xberkenan dalam kereta.Mau terbakar kalo aku letak dlm keta...dah la aku smoke.

AQisH said...

bulu yg mana ni tin..i blur2 la..dlm keta i xde istilah bulu2 nih..kecuali kat tuttt jer ada...kukikuki..