KAWAN²

Wednesday, June 17, 2009

Lalalaaaa.. durian lagik..


Minggu ni adalah minggu durian.

Korang jangan lak muntah darah ek dengan edisi² cerita durian aku.

Sementara panaskan enjin ferrari aku, aku melilau² tengok pokok durian yang sedang asyik masyuk berbunga (cewah.. statement takleh tahan..) keliling rumah aku.

"Adat berblogging perlulah disertakan dengan bukti bergambar"

Aku ingat lagi kata² bikin telinga bernanah dari sorang kawan skool+blogger.


Dahan berputik serendah ini. Lihat saja kakiku itu. Bukti ni..bukti..


Masih pokok yang sama. Putik sama paras ketinggian aku.


Ahaa.. tetiba je ada sebijik buah durian dah jadi. Nampak tak? Sebelah tu kan ada banyak putik². Tak nampak? Memang mata dah rabun.. Sila jumpa pakar mata yang berdekatan.

Ha, kalau ada yang kata aku ni orang bandar.. memang dia silap. Aku orang kampung yang tinggal di kampung.

ps - ada lagi siri durian akan menyusul..




17 comments:

yanizan said...

waahh..first time aku nengok putik durian cen gitu ghopenya...hahahah..nway aku tk makan durian la...

KV said...

sah!

GiGGLe GaL said...

adat berjiran pulak..sila la hantar bukti buah deroyan tu..sekian.

kirim salam kat mak n bapak ko.. kata kat dorang.. "anak angkat" dorang kem slm di musim deroyan nih..

pinkiss said...

yanizan:
menipu la ko. tak penah tgk putik durian. ko biasa tgk putik kapas je eh?

kv:
sah apa ni? nikah ke.

giggle:
aku takde jiran meroyan cam ko. lllaarrrikkk!

Mohd Fakhrurazi Jamaludin said...

Hmm...aku lebih tertarik tgk kaki dari putik durian tue.Huhuhu...

y . a . n . a said...

sedapnyer durian..
mao jugak!!!!

y . a . n . a said...

sedapnyer durian..
mao jugak!!!!

Shahrizan Salian said...

Kaki pinky ke tu? cam tak baper nak pecaya je..

Poyo said...

Pinkiss,
bagi la alamat rumah ko.
Aku nak datang makan durian ni.
Hehehehe.. (^_^) tapau durian satu
lori buleh?

AQisH said...

vavavaa...skrg baru bleh percaya..

tin..yg ckp u org bandar tu..dia dok kutuk org kampung laaa..x caya tgk blog dia huhu..

Hidup KOKA said...

Aku suka ngan orang kampung!!!

pinkiss said...

mfJ:
huhu.. jom kfc?

y.a.n.a.:
mao.. mao..

shahrizan:
apasal? kaki aku lebih cumil dari wajahku ke?

poyo:
aku akan email alamat penuh rumah aku kat ko.

aqish:
u mmg susah nak pecayakan i kan tin.. i tau sejak aritu.

koka:
ko suka orang kampung ke aku? hahaha..

F A R Y N said...

aku baru pas mkn durian..hahaha

Nashays said...

Sedapnyer bau durian...

Dj Epoi said...

Kompom.....kena sampuk dik KLEWON DURIAN nih!!! heehhe

GiGGLe GaL said...

tak baik ko tuduh adik bradik hangkat ko ni meroyan...

maakk.. mintak deroyan sket... (sila bacakan dialog ni kat mak ko..)

Cik Qemm said...

musim durian betul,sampai kan entry pasal durian pun bersiri2 ek :D

anyway,first time here.