KAWAN²

Friday, June 5, 2009

HahahaannnnTuuu..

Aku tinggal di kawasan penempatan tanah persendirian seluas lebih kurang 5 ekar. Tanah bapak aku eh.. bukan tanah aku. Aku menompang je.

Rumah aku depan sekali.

Belakang tu rumah abang aku dan belakang sikit lagi ada 2 rumah kecik tempat persinggahan 2 family kakak aku di hujung minggu.

Sebab sekrang cuti skool, so kakak aku bermastautin 2 minggu kat sana rumah kecik tu. Untuk sampai ke rumah kecik itu.. hendaklah melalui satu jalan bertar yang agak sempit lagi menyeramkan ekspeseli waktu malam.

Kebiasaannya aku akan berjalan kaki sendirian ke rumah kecik. Biasanya aku akan bertolak lepas magrib untuk beriadah sambil berborak dengan kakak n abang² ipar aku.

Satu malam.. sedang aku dan adik aku berjalan melalui lorong kecik itu.. kami terdengar seperti seseorang menghidupkan enjin motor lama. Setat.. semput.. setat.. semputt.. diikuti dengan satu cahaya seakan lampu motosikal.

Kami pun merasa agak cuak.. Siapa pulak yang setat motor dalam semak?

Hanttuuuu!!!! Caabbuuutttt!!!

Kami lari lintang pukang sambil terpekik terlolong.. Lari sekuat hati.. Rasa jauh penuh nak sampai pagar rumah dorang tu.

Sampai sana.. terus terduduk.. Mengah²..

Apakah yang kitorang dengar dan nampak itu adalah hantu??

Seperti yang mak aku baru bagitau, memang wujud hantu seakan² orang menghidupkan enjin motosikal. Mak aku penah dengar sebelum ni jugak. Bunyi tu datangnya dari atas pokok durian sebelah rumah aku.

Eii... hantu pun nak naik motorsikal ke?


ps - ingat tak entry aku pasal hantu ni dulu? Lorong ni lah yang aku jumpa hantu bebola api tu.



10 comments:

guapunyahal said...

byknya hantu kat rumah lu

Mohd Fakhrurazi Jamaludin said...

Hantu ker mat rempit...nape la xpegi connfirmkan...

pinkiss said...

gua :
yelah, gua pun 2x5 dgn hantu.

mfj:
nak kompim? heeii.. takoot.

ciK jUkoGYu said...

ade antu?seram amt neh....adekah antu itu bekas perempit tegar?takut nyer....
p/s: moto ape agak2 nyer beliau gune?hmmmmm..

GiGGLe GaL said...

noni, aku rasa tu kan..penculik durian la.. sbb klu dia sedara geng bola2 api tu, mesti dia dah mengilai.. takkan dia pandai setat mutut kot... wakakakaka...

ko jgn..kawasan liputan ko sebelah je ngan kawasan liputan haku.. ko cakap kat antu rempit tu, jgn datang sini eh..

luvluv said...

apasal x tanya "bang, moto x leh start ye bang.." baru larikk... ekekeke. bleh masuk port untuk drama keliwon ni..

guapunyahal said...

gua hantu guli

Shahrizan Salian said...

Adakah ia Ghost Rider?
Bunyi motor kapcai ke superbike buruk?

y . a . n . a said...

hantu tu gune moto pe ek..?
kalau org lame kan biasenyer gune mto honda bulat.
hehe.
:P

AQisH said...

lalalalalaariikkkk..takuttttttttt..