KAWAN²

Monday, June 29, 2009

Selamat tinggal .. aku harus meninggalkanmu untuk sementara..


Tajuk tak boleh blah. Sapa yang harus aku tinggalkan?

A.Y.A.M. iaitu AYAM.

Sejak dua menjak ni, ada je jerawat tumbuh. Kat pipi kiri aku ni. Mencik tau!

Kan aku ada cakap aritu kan.. Aku nak gi buat facial. Sebenarnya 2 minggu lepas aku dah buat dah facial tu. Ni, kira facial susulan la ni. Bila sampai sana, orang tu advice aku suruh buat rawatan resdung.

Yelah, lately memang aku rasa hidung aku ni gatal amat. Nasib baik idung aku kecik je, kalau cam idung zizan mat Bolos tu.. Memang cam badut la merahnya aku dok gonyoh² je.

Aku pun setuju buat rawatan tu. Cett.. Cam nak mati lemas je aku hidu asap tu. Uhuk.. uhuk.. Bayangkanla, 4 batang dia guna tuk rawatan tu. Seb baik aku tak lemas.

Hasilnya.. Perrrgghhh.. Macam nuget ayam je muka aku. Punya la banyak bendasing tu tinggal kat muka aku. Tah berapa family tah dah bermastautin kat muka aku. Baru aku tau.. Itulah penyebab jerawat asik tumbuh je.

Lepas buat rawatan resdung, aku buat pulak facial treatment. So, arini muka aku amatlah tak santek.

Dorang nasihatkan aku untuk kurangkan makan ayam. Pengambilan ayam secara tak sedar diri tu adalah salah satu penyebabnya. Aku ni dahlah setiap hari asik makan ayam je.

Mulai dari hari ni, aku akan kurangkan makan ayam, lebihkan minum air suam. Langsung tak ambik ayam kot. (mgkn..) Aku akan makan ikan pulak.

Eii.. Ikan ke? Terpaksalah..

Err.. ada apa² petua atau tips tak? Silalah kongsi bersama ye..


ps - Sori eh, takde gambar sebagai bukti aku buat rawatan + facial. Sebab aku hanya berkemban time tuh.. Kang.. jem pulak traffic blog aku ni. Wahahaaa.. Gelak lucah.

14 comments:

TiNiE said...

iuueewww..kejissss...
takperla janji ko sehat dah la kaknon..

guapunyahal said...

petua cara ilangkan jerawat di muko: guna kertas pasir. halus kasar keras pasir ikut suko hati..

lavidalabelle said...

mana boleh tak makan ayam. oh tidak!!!


p/s: aku tak caya ko tak makan ayam. nanti mesti kantoi kfc ;p

pinkiss said...

tinie:
aku mmg kejisss. hahaha..

gua:
adoila.. kang abis muka aku. bukan licin, ilang terus.

belle:
weh, sementara waktu je. jom kfc yang pedas² tu..

guapunyahal said...

ajak belle jer ker...

ps://gua masih tunggu janji temu duka belle di starbuck

DramaQueen said...

ko ok la lagi tu.. aku ni, atas nasihat doktor cuma boley makan sayur dan nasi je..pale otak doktor tu...

suka aku je nak makan ape..pastu, ubat kan ade... wakakakaka

Karbon Kopie said...

ikan??
xbesh la..tambah ikan besar2..rase cam ngeri jer nk mkn..da la muke dorang xkacak..;p


pakai la oxy leh ilangkan jerawat..;)
mungkin bahan bakar utk rwtn resdong tue x berkualitas..hehehe..dnasihatkan kak pinkiss gune daun durian utk wat asap2..sekian..


to puan giggle..mmg bongok doktor tue..ingat sedap kea nasik ngan sayo..kalo sume org sehat dan kuat xde keje r belio..nie kes pemalas la nie..jgn dgr ckp doktor..sekian..

Karbon Kopie said...

cop!cop!
1 lg nk tanye..
gelak lucah cam ner ek? ;p

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

hehehe..

kenny rogers mau syg?

hehehe..

ko try pakai Artistry..bagus beb~

AQisH said...

i baru mkn ayam pedas² tu smlm..lalala

haii tin dh wat rawatan tu mmg elok ler pakai sabun i tu tin oiii hahaha..

Shahrizan Salian said...

Apakata send gambar rawatan facial tu kat private msg i?

:D

pinkiss said...

gua:
ajak belle untuk ajak u banjer la weh.

giggle:
pala otak dokter tu. kasik panggg! je sekali sama dia.

mrsJ:
ko ni suka tul merepek ek. daun durian tu aku buat mandi je.

zara:
jom kenny rogers.

aqish:
makan pedas² tak hajak pun.

shahrizan:
pandai je ko ni ..

FARYN said...

aku pun ari2 mkn ayam...
muka aku hanya jerawat bila period je..

QueenBz said...

haha..
I takleh idup kalo tak makan ayam!

eyhh...chop! Tanye sket,kalo de jerawat tue mesti ade resdung ke??