KAWAN²

Friday, June 12, 2009

Tak reti nak letak tajuk apa..


Aku pegi rumah abang aku. Dah lama rasanya tak jumpa dia. Tau² je dia dah beli merc convertible kaler itam. Aku pun apa lagi.. ejas² la duduk dalam tu. Tekan button sana.. bumbung terbuka. Tekan button lagi.. seat ke depan ke belakang. Perrgghh.. memang jauh berbeza dari ferrari aku. Hmm.. dah rezeki dia macam tu. Aku tumpang gembira.

Pegi office kawan aku pulak. Tengok dia tengah bizi kemas fail² kat kabinet. Borak² kejap.. Tanya dia kot² ada keje kosong kat tempat dia. Nak usha la jugak. Kot² ada rezeki kat tempat lain. Nak gak la rasa suasana kerja yang lain. Nak keje yang rilek sikit. Takyah kocoh² siapkan kes.

Balik tu, singgah satu kedai henbeg. Fuh.. Penuh dengan henbeg pelbagai pattern n design. Naik pening dah aku nak pilih yang mana satu. Semua macam design baru. Adoiyaii.. apasal la aku terjerumus masuk kat kedai ni. Kedai henbeg lak tu. Salah satu kedai yang bikin kaki aku melekat di lantai. Takmo keluar selagi tak beli. Cehh..

Tiba² kaki aku terasa amat panas. Panas yg teramat sangat.

Dan..


Aku terjaga dari tidur. Ye.. Krim panas yang aku sapu kat perut malam tadi dah tertumpah atas katil lalu kena di kaki aku.

Cett.. cerita di atas hanyalah mimpi aku.

Aku tak berapa nak suka mimpi. Buat letih je..


11 comments:

Maswani said...

huhu.. hampagas btul.. mimpi upanya.. mimpi la yg best2 skit..
smlm kan mlm jumaat..hehe..larikss..

GiGGLe GaL said...

aku baru je nak teragak yg ko ade beli beg baru.. mimpi ropa2 nyerr..

Mohd Fakhrurazi Jamaludin said...

abis abang ko pakai kereta apa sebenarnya?...

i.am.belle said...

xD cerita yg paling atas tu dah buat aku berangan utk menumpang kereta tersebut.

cis ;p

pinkiss said...

maswani:
best la tu. siap ada henbeg.

giggle:
ha, mula nak dengki la tu kan?

MFJ:
Dia bawak Vitara

belle:
hahaha.. poyo je kan ayat atas tuh.

AQisH said...

chaiittt..ptg stim i jer u ni tau..mimpi jer citt..

pinkiss said...

aqish :
ahhaa.. mula nak dengki la tu kan?

Shahrizan Salian said...

Merc convertible tu pun mimpi? Owh, sungguh malang :(
Tapi menarik jugak kan mimpi sampai 3 situasi. Tak penat ke? :D

ciK jUkoGYu said...

lorh!mimpi upenyer...baru nk tanye kedai nbeg mane cik pinkiss gie..naseb baek kene kat kaki..kalo kat tmpt laen cam ner?hmmmm...

Xpuasati said...

Rugi tol krim yang tertumpah tu.. bagi gua lagi bagus.. lu mesti budak bandar kan beb, so better lu baca post terbaru gua..

pinkiss said...

shahrizan :
malang apanya. bagus la gak. at least dapat dalam mimpi.

mrsJ :
ha,nak tanya la tu lokasi kedai beg tu kan?

Xpuasati :
err.. aku budak kampung.