KAWAN²

Thursday, March 12, 2009

Pelita terbang dan bebola api serta seorang wanita..

Korang penah nampak hantu tak?

Dulu time aku kecik.. eh.. apasal aku asik imbas time kecik je lately nih..? Takpelah.. zaman kecik, aku tak reti melucah lagi.. tak reti mempuaka lagi..

Aku ingat lagi, time tu time malam.. aku tengah berak kat bawah pokok durian. Ptui.. kemproh la aku nih. Aku nampak pelita terbang. Aku tengok je.. aku ingat lampu raya. Aku kejar lampu tu. Makin lama makin tinggi lampu tu terbang melayang.. lalu hilang.

Satu lagi.. aku pernah nampak bebola api terbang. Aku bagitau kat mak aku, aku nampak mercun besar bulat warna hijau merah terbang dan mendarat kat umah jiran aku. Rupanya itu adalah keris pusaka simpanan jiran aku.

Bila aku masuk kolej, aku jadi penunggu public phone kat asrama. Ikut giliran. Satu malam tu.. aku dapat turn pukul 2 pagi. Time tgh tunggu turn, aku nampak seorang wanita berbaju putih berambut panjang sedang berdiri di bawah pohon ketapang. Dan.. sejak hari tu.. aku dah tak jadi penunggu lagi. Mgkn tu satu peringatan kat aku.. jangan bercinta time study. Padan muka aku!

Tapi.. sekarang aku dah tak pernah nampak hantu lagi. Takmo la diketemukan dengan hantu. Hantu pun takmo tgk aku kot..

Dahlah.. makin meremang pulak bulu roma aku ni. Nak tido lah.


18 comments:

a.b geldofg said...

tkkan bulu rome je yg bdiri

apisz said...

bulu rome je ada skrg..wakakakkakaka

pinkiss said...

ab geldofg - bulu roma aku panjang.

apisz - tulah pasal.. aku takde bulu dada.

apisz said...

bulu dada tu kat mana?

pinkiss said...

apisz - kat dahi.

apisz said...

baru aku tau org jawa ni ckp bulu dada tu kat dahi...

Hidup KOKA said...

Nape hantu tak nak tengok ko? Dah sama status ke?

pinkiss said...

apisz - saja nak elak dari mencarut. lalala..

hidup koka - hantu dah masuk grup puaka aku.

DramaQueen said...

apsal ko berak bawah pokok eh.. he he he...

kolej ko tu kat ner? sbb aku penah gak dengar kes cam nko ni.. tapi bukan pompuan rambut panjang.. mak guard yg merayau2 dari satu level ke satu level kat kolej..waaaa....takoootttt...

AQisH said...

fuhhh..i x penah tgk antu tp dgr antu mengilai ngan cakar² dinding ada lah huhu..

pinkiss said...

giggling gal - aku miskin. tak mampu nak buat jamban.

aqish - yang cakar² dinding bilik u tu dulu i tu.. nak nakutkan u je.

apisz said...

haha..aku geli hati klu ko mencarut..tergolek2 gelak baca n3 ko...

lavidalabelle said...

laaaaaaaaaaaaa,
kat KEYHELL ni bukan banyak hantu ke. cuba kau pergi kat jln bukit bintang tu di lorong gelap oh ye jangan lupa 'hantu tisu' kat bangunan ofis aku ni.

eeiii takut. lalala...

blur4791 said...

fuuhh..seram wooo..aku bukan seram citer antu..aku seram cite anak dara melepas kt bwh pokok..abis laa pokok tu...mak aiii..tembelekayam betul laa..kehkehkeh

pinkiss said...

i.am.belle - kikiikii.. itu antu mumia namanya.

blur4791 - time tu aku masih kanak² lagi ler. ko mmg blur x sudah..

blur4791 said...

tu kanak2 tu taun bile tuh..23 thn yg lepas ek..wahh ko ni tahap makcik kiah ke?kehkehkeh

blur4791 said...

udohlanjutkomeni yea...kehkehkeh amcmpuaka2tak

DramaQueen said...

bell.. nko tak abes2 ngan antu tisu ko tuh... kat ofis aku ni..manyak gak cam tu..cuma aku upgrade versi antu tisu siamang-kuk tandas! wah panjang nama dia.. hi hi hi..