KAWAN²

Tuesday, April 7, 2009

apa mak ko tak anta gi sekolah ke? Eh.. sebut mak orang pulak..


Kebersihan tanggungjawab bersama.

Itulah yang aku lihat dan baca di mana² je. Budak kecik pun tau jaga kebersihan. Tau kat mana tempat buang sampah.

Itu kalau budak yang dididik dan diajar. Macamana kalau bapak budak yang buang sampah merata²? Adakah dia kurang ajar?

Kat traffic light. Sedap je buang tin lepas dia hirup nescafe. keting.. ting..tingg.. ting.. tin itu bergolek di atas jalan raya selepas dihambur keluar dari kereta.

Tak lama selepas tu.. kenderaan berbeza.. Daun pisang terbang keluar dari sebuah lori. Mungkin si pemandu lori baru lepas mencekik lepat pisang, takpun lepat ubi.. pada firasat aku.

Dan.. kedua-dua si pembuang sampah itu adalah lelaki yang agak berusia. Dan mungkin adalah seorang bapa.

Apa pendapat korang?

ps - jangan jadi sampah.

8 comments:

guapunyahal said...

pernah tak pinkiss tengok orang ludah kuar dari keta..muaahhaha.. tu lagi ar kurang ajar.. maunya ludahnya terbang tempek atas windscreen keta blakang... yeerk...

AQisH said...

tin..i pon byk kali hadapi situasi cam ni..nama je bwk keta power² dan kebanyakan yg kampret tu mmg lelaki..sori lah eh men driver..korang mmg kurang sivik!
wpun bkn semua tp kebanyakkannya..termasuklah kurang sabar bluekkk..

*alamak i harus bertanggungjawab dgn kata² ini haha:-p

a.b geldofg said...

itu namanya bapak ayam!

pinkiss said...

guapunyahal - itu i tak penah nampak. ish, haru betul la.

aqish - baik u lari jauh².

abgeldofg - kamu bukan golongan itu kan?

wansu said...

kalo laki tu hensemm..terus jd tak ensem...kalo dia mmg tak ensemm..mmg patut le perangai cenggitu...dah la tak ensem pengoto lak tuuu...kuiiii

GiGGLinG GaL said...

mereka lupa..mereka bukan meminjamkan bumi ini kepada anak2 mereka..malahan..mereka lah yg meminjamnya dari anak2 mereka..

pesanan ini dibawakan oleh SinarFM lalalalalalalalalala..

apsal nko tak saun je mereka2 tuh?saun je wei lengkali..

a.b geldofg said...

mak oi sedap mnuduh aku ye

pinkiss said...

abgeldofg - eh, terasa ke? adoila.. mintak mahap.