KAWAN²

Wednesday, April 22, 2009

Dia memang jual aiskrim AJE lah..


Selasa malam rabu ada pasar kat tempat aku. Dah berapa bulan tah aku tak pegi pasar malam. Niat hati nak beli cili kering barang sekilo. Tapi kualiti dan rupa cili kering tu amatlah tak memuaskan hati aku.

Kat pasar ni ada sorang lelaki (harus aku nyatakan sebagai lelaki dan bukan mamat sebab dia dah kawin..) menjual aiskrim. Ye, dia hanya menjual aiskrim sahaja. Tiada yang lain melainkan aiskrim.

Aku rasa meluat pula bila ada orang nak beli dan bercakap 'aiskrim dua'.. 'aiskrim satu..' aiskrim tiga'.. Tolonglah.. dia kan memang jual aiskrim semata. Takdepun jual kacang botak. Takdepun jual kuaci... Takpayah la korang mention perkataan 'aiskrim' tu.

Itupun aku rasa meluat eh?? Pangggg! tak pasal2 nak meluat dengan menda camni. Papetah.

Aku beli gak aiskrim yang lelaki ni jual. Tapi aku order tanpa suara.. tunjuk tanda dua hanya dengan menggunakan jari telunjuk dan jari tengah (sila bayangkan..)

Malas nak kuar suara.. Buat penat je. Dah tentu aku nak beli aiskrim, bukan beli cili. Bengong..

13 comments:

Poyo said...

Hamboiii PinKiss,
khusyuknya makan aiskrim.
Sampai selisih bahu dengan aku kat pasar malam tadi pun ko tak perasan.. Askrim Pelangi satu!!

green apple said...

takpela ko buat bahasa isyarat pun dia akan cuba pahamkan janji eskrim dia jalan.

Ladybezz said...

ehh. eskrem ponbesh gak..Ciayuk pada diri sindri.. gue udah berjaya menyiapkan blog gue... hmm.

a.b geldofg said...

icream memang sedap...dmulakan dgn dpegang dgn jari...kamudian dirasai dgn lidah..kmudian dmasukkan dlm mulut
emmmmmmmmm sedap
hehehehehe

icream dua!

pinkiss said...

poyo - aku tak makan eskrim. aku tapau tuk adik aku.

green apple - tulah, takyah bazir air liur kan? air liur tu leh guna untuk sesi memaki.

ladybezz - ha, ko pegi tidur dulu. ko tak cukup tidu tu.

abgeldofg - banjer aku BR leh?

a.b geldofg said...

erk BR tu apa
aku ni kg sikit tk fhm

pinkiss said...

abgeldofg - Baskin & Robin la. Jom!

a.b geldofg said...

Baskin & Robin tu apa?
dia ada djual kt kedai mana?

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

hahahaha....

ko pikir lain ek?

hahahha..

ngaku cepat!

pinkiss said...

abgeldofg - saja je buat tak tau.

zara - bukan camtu. dah tentu laki tu jual eskrim. takyah la mention 'eskrim satu'.

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

hehehe~

betol!

lainlah ada ice cream lain2 perasa kan?

coklat satu...

GiGGLe GaL said...

noni.. uma ko kat ner eh? cam dekat jak area umah kita.. hehehe... aku pon ade pasar gak smlm.. puas aku cuba bayangkan..orang jual aiskrim ni yg mana satu... hehehee.....
lengkali klu ko nak beli 2, ko tunjuk jak jari telunjuk ngan jari kelingking... rooooccckkk babeh.. hehehe..

pinkiss said...

zara - tau pun..

giggle - aku dok kat MERU.