KAWAN²

Thursday, February 5, 2009

andainya aku ..

aku benci drive dalam keadaan jammed yang macam babi belaan si denise richard yang suka mencarut tak tentu hala tu. pastu.. pala otak aku mula mendidih.. mata pinar².. jantung degup lagu. dan.. macam² lagi perasaan. eleh.. mana ada orang suka drive dalam keadaan jammed kan? apala aku nih..

korang pun sendiri paham la keadaan jammed kat bandar klang tempat aku cari makan ni. lagi² kat town centre tuh. fuh.. mmg jammed tahap tembelek. aku rasa.. entry aku yg sebelum ni pun aku ada nyatakan kegeraman aku.

setiap sudut dan setiap simpang ada je pegawai yang pakai uniform putih jaga trafic. ada yang hensem, ada yang tua, ada yang tinggi, ada yang pendek. dan segala macam saiz lagi. kiranya semua saiz ada. macam² ada. dan aku selalu berharap setiap simpang jalan yang aku lalui tu terdapat pegawai yang hensem lagi comel. ha.. kutuk aku la tuh. ye.. aku memang mata keranjang.. puas hati??

tak kurang juga pegawai yang berjantina perempuan yang jaga trafic. sambil aku melewati bulatan 100.. pala otak mula menjalankan tugas menghantar informasi.. dan.. aku trus transform diri aku menjadi ......

******* (aku dah jadi pegawai beruniform)*****

ye.. aku akan jaga ikut pala otak aku. ikut sukati aku. ikut mood swing aku. kalau mood aku baik, aku akan jaga baik². aku akan jaga jalan (sambil angkat² tangan) dan tersenyum paling gojes sekali. tak akan ada pun satu simpang yang mempunyai deretan kenderaan dengan secara melampau panjangnya.

kalau mood aku tak brapa nak baik aka 'makcik' aku tengah berkampung.. maka deretan kenderaan adalah dari bulatan 100 hingga ke pasar besar depan kedai pembekal makanan ringan phong may. hehehee.. baru padan dengan muka dorang. takpun akan aku buat semua simpang berhenti. takde satu pun kenderaan boleh bergerak melewati bulatan 100 tu.

aku? bediri kat tengah jalan sambil bersms and buat tak tau je... hahahaaa.. kejam tak?

ps - nasib baik aku jadi seksitari je..




4 comments:

AQisH said...

kikiki..sungguh kijammm angananmu itewww tin..u diri tgh2 sambil sms kat i lah tu kan kan lalala..

TiNiE said...

ahahah..lawok lawok..dan lagi berimaginasi transform kan diri tuh..bagus kaknonie, imaginasi ko mmg superb hingga ke langit ke 7...

aH kYe yUm said...

"jika takot berangan-angan usah bicara perihal cita-cita.." hehe..
so, cita-cita nk keje beruniform gak ke?hehe..

NaD said...

samada seksitari atau pegawai beruniform, gojes itu harusss..