KAWAN²

Wednesday, February 11, 2009

dilema kekasih lama..

kasih lama bertaut kembali?

Mengapa hati masih berdebar2 tatkala terpandang wajah si dia? Adakah masih ada cinta??
Mungkin... tak akan ada hati dan perasaan yang boleh ditipu... Mungkin riak wajah dapat menyembunyikan segala... Tapi bukan hati dan perasaan..

Adalah satu citer ni... L prnh berkawan dgn N.. Tapi cinta mrk x kesampaian.. Dan akhirnya N berkahwin dengan pilihan hatinya sndiri iaitu E.. Perkahwinan yang baru berusia setahun jagung dilanda badai.. Mgkn inilah penyebab ramai uda dan dara takut nak masuk ke alam perkahwinan.. Betul tak?? Banyak berlaku pergaduhan dan tiada persefahaman dalam perkahwinan zaman skrg ni, maka berlakulah penceraian.. Satu perkara halal yang paling dibenci oleh ALLAH.. Tapi kadang2 itu sahaja jalan penyelasaiannya.. Tapi takde siapa yang ingin nak bercerai berai... Semua org pun xnak... So, sebelum kawin kenalah fikir panjang.. Jangan tangkap muat jer.. Jangan tengok orang kawin.. nak kawin juga..

Sambung cerita tadi.. Dan satu hari N bertemu dgn L.. Satu pertemuan yg dirancang, hanya satu minum petang dalam suasana yang amat santai.. Setelah setahun... Maka berceritalah tentang diri masing2.. N meluahkan masalah yang melanda rumah tangganya.. Menyesal x sudah.. Selama ni x dpat membezakan mana kaca & mana permata..

Tapi itu sudah terlambat.. Masa x dapat dikembalikan.. Biasalah, L mula rasa simpati.. Hati wanita manakah yang tak mudah rasa kasihan... Sungguhpun begitu, L dapat kuatkan hati dari terus merasa kasihan dan simpati terhadap N.. Kerana.. L pun telah pun ada pengganti yang lebih baik dari N..

N tak dapat menerima kenyataan itu.. Dulu masa kita dok syok kat dia, dia gi kawin dgn org lain sape suruh.. Skrg dok gigit jari je la..

Kita berbalik pada permulaan bicara.. Mengapa hati masih bedebar2 tatkala bertemu dan terpandang wajahnya.. Mungkinkah masih lagi ada cinta.. Skrg L dalam dilema perasaan dengan kekasih lamanya, N.. Masihkah perlu lagi ada perasaan itu??


11 comments:

cendawanintim said...

uihhhhhh, berat jugak masalah chenta nih..huhuhuhu

NaD said...
This comment has been removed by the author.
NaD said...

haa saya tahu.. L itu adalah cik Noni. sekian, tima kasih. ada hadiah takk?

*jawapan tak menepati kehendak soklan*

yanizan said...

pening gak aku dibuatnye pepagi baca citer ko nihh...

cikpedot said...

maknanya ko masih mencintai aku???yeay.. tapi aku ni L @ N ? kompius aaa

alladiin said...

oh..kompiusnya dgn kod2 yg lu gunakan..mana satu yg pompuan, L ke N...terus wa tak paham citer ni..

pinkiss said...

Cendawanintim - mmg berat. mcm ditimpa batu belah batu bertangkup.

Nad - aku bukan L. aku P.

Yanizan - makan aktifast.

Cikpedot - ko bukan L mahupun M. tapi ko adalah F.

pinkiss said...

Alladiin - L pompuan, N Lelaki.

i.am.belle said...

eh kau pakai baju size S ye. lalalala.....

Hidup KOKA said...

Hik.Hik.. Hik..

kalau L pompuan. N lelaki...

E apa?

Aku pakai t shirt size XXXXs...

AQisH said...

jawapannya..setialah pd yg satu..mmg perkahwinan umpama perjudian..huhu..kenalah carik jln utk dptkan lbh keuntungan..

errr..u paham x tin..sbb i pon x brp nak paham..belasah je ler :-p