KAWAN²

Wednesday, March 11, 2009

Aku sebagai seorang minah Kilang..


Lepas SPMv, aku tak tau nak buat apa. So, untuk cari duit berpoya².. aku apply satu jawatan kat kilang kat bukit raja. Ye, sebagai operator pengeluaran. Cam tak glamer je kan. Ala.. blasah je la. Janji dapat duit secara halal. Err.. gaji pertama aku dapat adalah 243.90. Fuh.. cukup banyak time tu.. Dapat cash.. duduk kat tangga. Pikir.. Aku dah ada duit sendiri. Beli tshirt BUM. Hahaha.. time tu BUM cukup famous skali. Bangga siot!

Rutin harian aku seawal 6.00 pagi. Bas kilang datang pukul 6.45. Amik kat depan umah. Cewah.. pakai uniform biru. Macam suster gituh. Keje jaga mesin. Aku kena pastikan produk kat mesin tu jatuh dan masuk kat tempat yang sepatutnya. Bila tray dah penuh, kena masuk dlm plastik.. ikat. Antar kat QC. Aarrhh.. kisah mesin, tak best.

Ni kisah aku punya supervisor. Nama dia Teng Babi. Babi tu aku saja je tambah sendiri. Sebab perangai dia mmg cam babi! Suka buli aku. Dia panggil aku budak keras. Sebab aku suka melawan. Suruh buat OT, aku cabut. Sebab bagi aku, keje cuma dari 8-5 petang je. No extra time. Malas..

Satu hari tu, aku dah geram sangat.. Aku tunjal kepala dia dengan jari telunjuk aku. Hahahaa.. padan muka dia. Ada ke patut dia kata aku bodoh. Aku apa lagi.. naik hangin la. Sukati dia je buat aku camtu. Puas hati aku..

Pastu tak lama, aku resign. Aku dapat tawaran sambung belajar. Aku belajar seksitari. Dan..Aku tinggalkan kilang tu dengan penuh terhormat. Hahahaa.. pala otak aku terhormat.



14 comments:

AQisH said...

dulu i pon suka BUM siap ada koleksi tshirt ngan beg lagi huhu..

cikpedot said...

aku dolu keje kat farmasi.. sempat le blajar cara2 nak pakai kondom wanita.. hehehehe penting tu, kalo tak tau cara cane nak jual? ha..cane?cane?

pinkiss said...

aqish - leh buka butik bum kat umah la. lalala..

cikpedot - err.. camne nak guna ek? leh ajar tak?

i.am.belle said...

supervisor kilang pun nak juga giler kuasa. hahaha...

kenangan silam terlampau.

TiNiE said...

aku pas poli penah jadi 'stewardess' kejap...'stewardess' feri kuala perlis - langkawi jer hahahaha..jadikler..

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

hehehe~

ganas kau..tapi memang layak ah kena tunjal perangai camtu..

pinkiss said...

i.am.belle - mana² pun ada orang GiPang.

Tinie - haha.. jadiklah. janji ala² peramugari gituh.

zara - i am HOT! hahhaa.. harus ditunjal itu kepala.

Hidup KOKA said...

aku pun pernah kejer kilang!!!
Operator aku yang degil tak nak buat OT tu....
Aku carut puas puas....Tapi dalam hati ler!!!!

zeela lalala said...

study sexytary? oh yeah! me too! best wooo..taip laju nak mampuih!

apisz said...

seksitari tu ape? seksi ke? lalalalala

pinkiss said...

hidup koka - apsal ko carut dlm hati je.. carut haruslah dikeluarkan.

zeela lalala - ahaha.. menaip takyah tgk keyboard kan zeela kan..kan..

apisz - seksitari = sexy + cantik. hoi.. hoi ya hoi..

guapunyahal said...

ooo lu laa minah kilang eksyen yg gua selalu nampak tu eh..

pinkiss said...

guapunyahal - dulu dan kini.. aku tetap eksen.

GiGGLinG GaL said...

owww.. bukit raja.. eh.. nko ni org mane eh... cam org klang jer...

ko wat kos seksiteri tu kat ner??
kasi stori la .. bukak stori lama lak.. chewah..cam bagus jer aku suh nko wat entri.. hehehe...