KAWAN²

Tuesday, March 24, 2009

Hujan rintik².. jatuh atas jalan..


Saat aku sedang meng iron baju pagi tadi.. tiba² hujan turun dengan lebatnya..

Dalam hati pun berkata.. alangkah indahnya kalau aku dapat tarik selimut.. kembali beradu dan bermimpikan..

Bershopping dan shopping.. masuk kedai itu. masuk kedai ini. beli henbeg.. beli kasut.. beli sandal.. beli baju.. beli seluar.. beli itu.. beli ini. ah.. alangkah indahnya. Apatah lagi bershopping bersama si dia, lalu ku tak perlu mengeluarkan sesen haram pun dari dompetku.. Alangkah bahagianya..

Dan.. tiba² aku tersedar dari mimpi bila bau hangit menusuk hidung. Ceh.. kain pelapik seterika dah panas.

Pangg!! dah.. jangan nak berangan lebih! Gosok baju.. pegi keje..!

Nak pegi keje la nih.. Adoilaa..


15 comments:

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

pinkiss wei

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

yeah!!

aku dapat first!!

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

langit cam nak basah je...

kenapa??!!

aku nak pi kelas jam 10...

huhuhu~

maswani said...

kita ni minat yg sama lah cik noni..giler shopping x kira di alam nyata or mimpi..huhu...

pinkiss said...

zara - langit nak basah, kena tadah dengan tangan. jom main hujan..

maswani - shopping yang buat kita gila.

TiNiE said...

kaknon, on YM aku mimpi ko smlm!!!

jinggo said...

hihiihi....
cam sama saja .....
sy pon selalu jugak terlena masa nak seterika baju nak p keja....
hahahahha.....

ops tumpang lalu....

~cik manis~ said...

haha
sengal btul la akk.


* nape tukar tagline blog akk ni?
world of puaka 2 nmpk gempaks skit.
keke

pinkiss said...

tinie - dan² ko mimpikan aku eh..

jinggo - sila..sila la lalu.

cik manis - err.. tagline tu gempak ke? nanti akak pk and tukar balik.

guapunyahal said...

ngantuzzz laaaaa hari hujan ni.. jom tido sesama

AQisH said...

hahahaha...i iron baju mlm td tin :-D

GiGGLinG GaL said...

cis..zara.. nko lebey pantas..

noni.. aku pon cam malas jer nk masuk keje lepas cuti smlm.. hishhh...

pinkiss said...

guapunyahal - jom tido berjamaah.

aqish - eksen la tuh. dah iron dari malam tadi. (sigh)

giggling gal - err.. zara mmg pantas. ko bukan hari² ke malas? lariikk!

Syed said...

'...alangkah indahnya kalau aku dapat tarik selimut..'
Oye, I felt like that everyday....

pinkiss said...

syed - i pun.. tapi yang pelik, hari cuti tak pula rasa nak tarik selimut kan?