KAWAN²

Thursday, March 19, 2009

sesungguhnya.. aku cintakan kehijauan..

Dulu aku ada cerita pasal aku tanam sayuran sebagai salah satu terapi untuk aku. Ada yang tak pecaya yang aku ni suka bercucuk tanam.

Arini aku nak tunjuk kat korang sayuran yg aku tanam.

Setiap pagi sebelum pegi keje.. aku akan lawati pokok² ni, sembur racun serangga, siram dgn baja.


Kacang Buncis


Kangkung baru tumbuh..


Cili Besar (ni abang ipar aku kasik)


Timun jepun (belum berbuah lagi..)

ps - belakang umah aku akan ada ladang cili merah.



12 comments:

guapunyahal said...

wah, bukan setakat lu minah career tapi minah tani gak yerk... hohoho

AQisH said...

tin..konpem ker ni bkn gambar u amek dr internet ;-) larikkkkkkk...

cikpedot said...

wahhh.. raye tahun ni takyah bli sayo la.. sume poko dah ada hasil masa tu..

maswani said...

perhh..rajin btoi cik pinkiss nih..saya pn rajin jugak, rajin tunjuk kt tesco..hehe..

pinkiss said...

guapunyahal - career + tani haruslah seiring.

aqish - kompem! u nak pangg! sekali ke tin..

cikpedot - bila raya sampai, sampai dah ajal pokok tu.

maswani - kekadang i pun tunjuk gak. hahaa..

i.am.belle said...

oh next year aku duduk rumah baru ada tanah sikit, nak minta nasihat dari cik noni pakar tani. hohoho

blur4791 said...

waaaah hijaaauuunyeee buken ko suke kuning ke>?:-)caaabuttt..

a.b geldofg said...

ko sendiri dah ke bsedia utk dicucuk tanam? heheheheh

pinkiss said...

belle - pakar tani cik noni sedia memberi khidmat nasihat.

ab geldofg - err.. ko dah sedia ke? aku okey je. lalalaa..

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

walamak!!

gila ahh!!

hijau sungguh kamu!

GiGGLinG GaL said...

uma nko kat mane noni? agak2 aku saja nak sesat kan diri..senang.. leh mintak hasil tanaman nko.. hi hi hi..

aku suka gak berkebut..tp berkebun tu yg tak suka aku.. tu yg susah tu..

la la la

pinkiss said...

zara - sapa yg gila ni?

giggling gal - rumah aku kat atas bukit kira² 11 kilometer dari barat hiway nkve. agak je katne..