KAWAN²

Wednesday, March 25, 2009

Makin lama.. makin tensen..


Adoila.. makin lama aku tonton.. makin tensen aku dibuatnya.

Aku tonton satu drama bersiri indon setiap malam pukul 11 chanel prima. Tajuk dia Intan.

Cerita drama indon ni mmg penuh dengan konflik. Mula dengan cinta terlarang. Bila cinta dah direstui, kebakaran .. pastu hilang ingatan. Jumpa cinta lain. Bila dah cinta orang lain, yang hilang ingatan tu pulak dah pulih.

Pastu kawin. Bila kawin.. tak boleh mengandung la pulak. Tepaksa cari pompuan lain untuk dapatkan zuriat. Bila dah boleh mengandung, ada problem kat kandungan. Dah kena gugurkan pulak.

Bila tak jadi gugurkan.. dan bila dah bersalin.. anak tu pulak cacat. Pegi culik anak orang lain, ganti dengan baby yang cacat tu. Baby cacat tu pulak dibuang, dikutip pulak dengan si lelaki yang dulu sukakan dia.

Adoi.. bila la citer tu nak abis. Aku dan adik aku dah naik tensen tonton drama ni. Bukan apa.. rasa macam dah nak happy ending.. tapi tak ending² pun. Tambah lagi konflik² lain.

Ish pening..pening..

Eleh, pening pun tonton gak tiap malam. Dah sampai 200 lebih episod dah..Apa la aku..

Err.. ada sesapa tonton sinetron Jelita?

15 comments:

Noorul Wawan said...

saye dan Mr.Wawan..mule2 layan b'dua..tp Mr.wawan makin obses dgn agens monice mnybbkan saye tlah m'boikot cite itu..tp siyesly..cite tu bez glez!!

apisz said...

jgn ar layan cite indon klu tension jek..

dah standard cite indon mcm tu...

guapunyahal said...

jom... tengok bawang puteh bawang merah....

ps://scene terkejut mata terbeliak tu boleh tayang selama 10minit

Hidup KOKA said...

Aku biasa tertidur lepas beberapa minit drama ni bermula!
Semalam aku tengok SpaQ.... dari start, sesedor bila celik mata dah kul lapan!!!!

pinkiss said...

karim rahman-noorul hidayah - weh.. jgn la boikot. kang i telepas satu siri.. leh suh u update. ehehe..

apisz - tensen tu best woo..

guapunyahal - aku! RIKA SUMANTO!!! gila punya pompan.

koka - ko baik jgn tgk tv la. aku slalu rushing balik umah nak tonton SPA Q tau. dpt 10 minit last pun ok.

DramaQueen said...

noni..sbb tu aku tak mampu nonton spa q.. dulu masa season 1 dia. aku nonton smpai susa ati.. skang aku hilang minat..

citer indon plak.. aku tak nonton..las aku nonton citer bawang tu.. huh..mcm siamang. tak maw aku teringat2 smpai terbawak2 dlm mimpi..

aku ni cam obses jer citer2 tu..tu yg aku benti tengok tuh..

pinkiss said...

giggling gal - ko ni terlalu ikut perasaan la. apa kata ko berlakon skali ngan si rika sumanto tu.

CIKPEDOT said...

aku pun dah terkena sumpahan drama bersiri ni.. stiap2 hari balik awal smata2 nak tengok spa q. tapi kira aku bernasib baik la sikit sebab besok spa q dah last... takziah le kat ko sebab kene layan intan tu..

Sitie BUm BUm said...

real life pon mcm tu..

pinkiss said...

cikpedot - apa? spa q last esok? harusla aku bwk keta yg ada tv sok.

sitie bum bum - ada ke camtu? ish.. haru la.

lavidalabelle said...

adeh! APA PUNYA CITER DAA. mcm hangsuang je isi cerita.

citer indon kalu tak berbelit2 mmg tak sah.

i dont like sinetron. pening.

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

aduyai!!

mati aku tak sempat...

ni aku tengah tak cukup tangan..

huhuhu~

pinkiss said...

i am belle - mmg hangsuang. tapi aku tetap tgk gak..

zara - meh aku kasik extra tangan.

AQisH said...

tin..i x pahamlah bahasa citer² yg u tgk tu..bahasa aper tu tin larikkkk..

wansu said...

aiyaaaaaaaaaaaaa....mmg meraban dahh intan nih...tp setia gak tuu..alang2 ikot..nak le ikot sampai abih...tp nye...alahaiiii...geng rupanya kite...bosan2 pon tengok gakk