KAWAN²

Tuesday, March 17, 2009

Tak Payah Nak Menunjuk...


Ada segelintir manusia kononnya bercakap lembut tapi sebaliknya penuh makna yang tersirat yang menyakitkan hati pihak lain.

Bila kawan tanya akan kecantikan kulit yang dimiliki.. Dan bila tak nak kongsi rahsia kecantikan tu.. terus terang sahaja. Jangan la menjawab secara agak menyakitkan hati orang.

Emm.. air wuduk je... Inilah jawapan yang keluar dari mulut dia. Umpama hanya dia sorang je yang solat. Orang lain pun solat gak. Kita tak perlu nak tunjuk diri kita ni baik budi pekerti. Orang boleh menilai sendiri.

Dari sudut pandangan aku.. Tak perlu la menjawab sebegitu rupa. Jelaskan ajelah.. Tak pakai apa² produk pun. Atau untuk lebih manis lagi.. kulit yg cantik.. adalah dari pemakan yang sihat dan betul.

Atau.. bagitau je apa produk yang digunakan. Tak salah kan berkongsi kecantikan dengan rakan? Kan ke seronok kalau tengok kawan² lain pun cantik.

Sebagai manusia biasa.. cubalah untuk menjaga hati perasaan orang lain.

Rahsia kulit aku?? aku guna produk ni.. --> KLIK


13 comments:

AQisH said...

wahhh patutlah u gojes jelita tin kann..;-)

TiNiE said...

kan kan kan...tapi ai tak mampu la itu sabun..huhuhu

d i D a_LittLeBaby said...

memang tak patut pon...

FADHLINA said...

mesti u tanye anita sarawak kan? kan? sebab itu hari dia pun jwb mcm tu...

pinkiss said...

aqish - i mmg gojes selamanya datin oooii.

tinie - ko tu saja je buat tak mampu.

daida alittlebaby - sungguh tak patot kan?

fadhlina - bila masa i kawan ngan diva tu fad oii.. i kawan takat datin² je.

blur4791 said...

patutlah hang tuluih muluih na..adoi laaa...

blur4791 said...

gojes tu hape?gorgonite ke?kehkehkehe

pinkiss said...

blur4791 - kulit dan hati yg tulus. gojes tu perkataan untuk pompan je.

GiGGLinG GaL said...

ye la..nko mmg gojes.. he he..

pinkiss said...

giggling gal - gojes harus di raikan bersama. eh, apa aku cakap ni?

blur4791 said...

wah raikan cinta ke?eh apa aku ckp ni..kehkeh

a.b geldofg said...

mnunjuk tu hukumnya wajib....utk mnunjuk2kan

pinkiss said...

ab geldofg - wajib eh? bukan harus ke.