KAWAN²

Monday, March 2, 2009

Aku Naik Meluat..


Aku meluat dengan orang suka tunjuk bagus. Padahal bukan bagus sangat pun diri tu.

Bila bos ada.. amboii.. bukan main kelam kabut je dia.. jalan sana, jalan sini, macam banyak benar la keje dia. Tunjuk yang diri tu teramat bizi. Bizi sangat la konon²nya. Dia sorang je la yang buat keje, dia sorang je la yang ada keje. Menyampah!

Aku Diam..

Padahal kalau bos takde.. Keje satu haprak tak jalan. Dialah yang yang suara paling kuat. Kalah speaker microfon. Kalau bercakap, kalah si tukang karut. Dia je paling pandai bercerita. Dia je yang advance. Dia je yang tau semua benda. Padahal satu benda haprak pun dia tak ada. Meluat!

Aku Diam..

Esok ada meeting.. Tau lah dia ..

Aku akan buka mulut .. sampai dia takleh duduk diam.. Biar panas bontot dia.

ps ~ aku tak suka manusia PLASTIK!



11 comments:

a.b geldofg said...

nak hidup

DramaQueen said...

ayooookkkk...tatayooookkk...
siapa kah tin kosong itew...

jgn lupa ko kerja kan dia cukup2 secara bijak esok k.. aku doakan niat murni ko berjaya..

slalunya org jujur.. bercakap ada isi.. bos tahu juga akhirnya..

mcm aku.. lalalalalalalalal....

hehehe... first taim aku kat sini..
sori klu mulut aku jahat..
tapi aku pon geram ngan org cam nko citer tu...

pinkiss said...

ab geldofg - bior dia..

gigling gal - tak kisah la. aku suka org mulut jahat.

Azfa Abdul Rahman said...

kat tempat keje aku nih, aku ada sorang kawan.. aku anggap dia kawan pasal masa aku masuk(3 bulan lepas), dia byk tolong aku.. kami sama2 berkongsi masalah.. kadang2 dia luah, aku dgr, dia kutuk2 opismate lain aku dgr, dia susah, aku tolong.. baru2 nih dia dah dinaikkan pangkat(baru keje 8 bulan camtuh kot)jadi manager.. kami still berkawan... semalam, aku hanya menjalankan tugas(keje2 bangang nih sebenarnya takde dalam job task aku pun) aku utk mintak laptop yg dia pinjam n report program tahun lepas yg masih dalam tanggungjawab dia.. dia sound aku, aku tak respek dia as manager... dia kate dia sepatutnya takleh update ape2 kat aku...aku hanyalah opicer cabuk(yg nih aku tokok tambah..hahah), xbole dia nak report ape2 or update ape2 kat aku.. dia kene report or update direct to manager2 lain or ceo aku.. tu lah kisahnya.. saje je aku nak luah kat sini pasal story nya mengisahkan rakan sekerja walaupun lain2 jalan cerita.. moral of the story, jaga2 la dgn org yg perangai cam anjing nih... kejap2 dia jilat, tetiba je dia menyalak...

pinkiss said...

azfa - itu bangsa adik bradik ngan anjing.

Hidup KOKA said...

Kat opis aku ada gak sorang yang cam gini!!!!..

Sakit jiwe oi!

blur4791 said...

oii azfa nak tulis pjg2 tulis kt blog ko sendiri laa..()@()#&@#&_!@amcm puaka tak pinkiss?hawhawhaw..

AQisH said...

ehh..ehhh..mcm sama jer ngan spesis kat opis aku ni tin oiii..mmg plastik sampah tol kan hikhik..

blur4791 said...

amcam kalau korang kumpul plastik tin kosong seme2 ni... suh diorang keje 1 tempat sama2..kehkeh..amcm bernas tak aku...beras pilihan bernas...heheh i like...kehkehkehjalanjambukehkeh

pinkiss said...

hidup koka - u jgn sakit jiwa. orang tu yg sakit jiwe.

blur4791 - bior la azfa tu nak tulis panjang². eer.. ko ni tinggal kat jalan jambu ke haper?

aqish - ha, spesis plastik sampah sarap.

pinkiss said...

hidup koka - u jgn sakit jiwa. orang tu yg sakit jiwe.

blur4791 - bior la azfa tu nak tulis panjang². eer.. ko ni tinggal kat jalan jambu ke haper?

aqish - ha, spesis plastik sampah sarap.