KAWAN²

Tuesday, March 3, 2009

Harap Bukan Spesis BATU..


Susulan dari rasa tak puashati aku semalam.

Aku baru habis buat meeting ngan semua staff. Aku baru luahkan rasa ketidakpuashatian aku terhadap sikap dan perangai orang yang macam plastik. Sikap orang yang takde tanggungjawab dengan diri sendiri dan tugas sendiri. Sikap orang tak tau bersyukur dengan apa yang dorang ada.

Aku bagi contoh orang kat luar sana yang dah kena potong gaji, dah kena berhenti keje dek kerana kegawatan ekonomi. Gaji yang belum tentu dapat tepat pada waktunya. Dan macam² lagi contoh untuk menyedarkan betapa dorang ni jauh masih beruntung dibandingkan dengan orang kat luar sana.

Ye.. sebenarnya niat aku nak basuh dorang.. Tapi aku pikir itu bukanlah satu tindakan profesional. Aku perlu bertindak rasional dan profesional. Aku kena jaga nama aku.. jaga kedudukan aku. Aku taknak bercakap mcm orang takde pelajaran. Macam orang tak sekolah.

Dan.. sekarang aku dah rasa lega. No more tension.. no more bengang.. Harap² dorang sedar, tak banyak pun.. at least sikit pun okey. Jangan langsung tak sedar diri. Memang spesis BATU la tu namanya.


16 comments:

ohvee said...

hoho. batu lesung punye spesis lah tu. tak reti bersyukur n hargai sbnrnya. mcm2 skrg ni.

blur4791 said...

alamak...puan presiden dah legaa..takde laa mencarut &*(^#)(&#(!^!()#(*_)*&^@(*_..melucah laa F*(@)(#*&^@*(!T&*!()..aiseeey...aku ase kene bubar laa pertubuhan haram ni...@)@#**kehkehkehbinjaikehkeh

blur4791 said...

akubukandukjalanjambudaaa

a.b geldofg said...

batu bnyak jenis batu...batu apa yg ko mksudkan di sini?

pinkiss said...

zeela lalala - tu batu lesung cap api.

blur4791 - puan presiden amik cuti dari mencarut dah melucah. berkuat kuasa arini. (ambik cuti je tau..)

ab geldofg - apa² batu selain dari batu bata.

a.b geldofg said...

batu belah tmasuk juga ke?

AQisH said...

dah legaaa ye tin..u ke yg jd puan pengerusi majlis tadi tu tin oii ;-)

guapunyahal said...

species guli la kot.. haha

blur4791 said...

bukan dah cuti ke minggu lepas..pesal lama sgt pms ni?>kehkehkeh,...kene chek doc ni..

Ladybezz said...

keje, keje gak.. abih tu tuesday ni jadi x?

blur4791 said...

aku jadik jee...no hal..:-p

pinkiss said...

ab geldofg - batu belah boleh belah.

aqish - i kan pengerusi. u tau kan..

guapunyahal - ha, guli batu rasanya.

blur4791 - jgn la asik blurr je. aku bukan amik cuti sebab pms. aku cuti dari mencarut. ish, nak kena carut ko ni.

ladybezz - selasa..

blur4791 said...

carut ke cerut..aku kecik2 dulu pakai la suar cerut..hawhaw...so kitorang yg non-members ni bleh join ke PROJEK SELASA..kekhkehkeh

pinkiss said...

blur4791 - to party berpoya² secara private. ko takleh join.

blur4791 said...

pesal plak takbleh..aku private limited gak ni..register ROC maa..khekhekhejalanpaipkehkeh..
apa kata kita wat undi...

DramaQueen said...

aku pon tak paham arr perangai sesetengah org skarang ni.. ape.. keje ni trend ke? ikut suka ati jer.. nak keje, keje.. nak jadik plastik penyapu..jadik plastik..jadik penyapu.. menyampah gak aku!

chewah..aku tumpang tuwii melepas geram kat sini plak!heheh..