KAWAN²

Wednesday, March 4, 2009

Kau Umpama Keldai bawak BMW..

Diulangi kali ke 18.. aku dah kensel cuti.

Cukup menyampah dengan manusia bodo macam keldai. Manusia bodo suka ikut bontot ambulan. Orang lain susah payah ejas keta ke tepi, nak bagi laluan.. ko bersedap² tekan minyak.. menonong je ikut bontot ambulan.

Dan, mungkin dia telinga dia dah pekak tahap badak tak dengar peringatan suara dari ambulan "tolong jangan ikut belakang ambulan.."yang disebut secara berulang².

Bawak² sedar diri la. Orang lain pun nak cepat gak. Boleh pun bersabar. Boleh je beratur ikut barisan. Boleh je sabar je mengharung jammed dalam waktu super duper peak.

Dan.. Padan muka dia bila dua keta tu pakat block keta dia. Lalu dia tersekat di belakang 2 biji keta. Takleh gerak ke kanan.. ke kiri.. duduk diam terus kat situ. Hmm.. Puas hati aku tengok insiden tu tadi.

Walaupun ko bawak bmw, tapi pala otak ko bodo serupa baghal betina.

9 comments:

TiNiE said...

weih..binatang apa tu baghal betina??

blur4791 said...

mak aiii keldai pun bleh bawk kete ke...?kot keldai bwk bmw..pe plak yang bwk toyota nissan mitsubisi panasonic(eh!)kekhkeh...nape ko tak bagi jelingan yang menjojolkan biji mate kat keldai tu pinkiss??kehkehkehjalanpaipkehkeh...(tak pasai2 aku plak kene carut ni..kehkeh)

NaD said...

uhukk..tingok, keldai pun ada bmw. ciknad hok manusia ni pung naik bas jerrrhh!

AQisH said...

fuhh..sama mcm pg td ada taxi ikut blakang ambulan gak..tp nak tanya u tin oii.. sapakah gerangan yg slalu drive umpama keldai tu..cuba kasik tau lelaki ke ppuan..;-)

pinkiss said...

tinie - baghal tu sejenis binatang yang tak paham bahasa.

blur4791 - sesapa yang ikut bontot ambulan tu, itu pun spesis keldai juga.

nad - lebih molek naik bas drpd jd keldai.

aqish - biasanya keldai jantina lelaki.

blur4791 said...

aaaa..ni yang aku marah ni..mana ko tau keldai tu jantan..haa..tah2 nonok ke..hawhawhaw..auw...

pinkiss said...

blur4791 - kau adalah jantan.

alladiin said...

fuhh..sib baik kat PD tenang je...bawak keta pun beratur sopan cam murid nak masuk kelas tadika..hehe

GiGGLinG GaL said...

padan muka si baghal anak sapi itewwww..